Avatar billede technotede Nybegynder
14. juli 2003 - 19:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

log på domain med xp home

er det muligt at tilmelde en Xp home vs på en domain kontroler..?
uden brug af 3 parts programmer..?
lad nu være med at skrive hj.klik på denne computer >egenskaber > generalt > vælg skift...
for der er det kun muligt at skifte mellem arbj grupper
Avatar billede pfp Nybegynder
14. juli 2003 - 19:10 #1
Du kan ikke logge på et domæne med XP Home. Så skal du have XP Pro...
Avatar billede technotede Nybegynder
14. juli 2003 - 19:18 #2
det kan da ikke være rigtigt at de udgiver et produkt som XP home og den så ikke kan logge på et domain ... lad os antage at et firma der har flere 1000 klineter, skal det virkelig være meningen at der så skal købes tusinder af xp pro'r for at få et domain til at fungere....der må s.. da være en måde at logge på et domain ... men under egenskaber for denne computer findes der kun den knap hvor man kan skifte arbejds gruppe ... mangler liiiige den sodste knap som dere er i xp pro.
Avatar billede pfp Nybegynder
14. juli 2003 - 19:20 #3
Jo det er ganske korrekt. Home er beregnet til private, som normalt ikke har behov for at logge på et domæne.

Såder er det altså bare...
Avatar billede illemann Novice
14. juli 2003 - 19:21 #4
Du kunne prøve her
http://www.neowin.net/comments.php?id=3216

Illemann
Avatar billede technotede Nybegynder
14. juli 2003 - 19:22 #5
okay ... sørgeligt for M$ ...men takker for hjælpen .. point er selvfølglig dine :-)
Avatar billede pfp Nybegynder
14. juli 2003 - 19:23 #6
Selv tak.

Som du selv nævner så kan det da evt. være at der findes tredjepartsprogrammer. Citrix måske...ved det ikke med sikkerhed.
Avatar billede technotede Nybegynder
14. juli 2003 - 19:24 #7
sorry "illemannn" .. jeg lige lidt for hurtig ... skal nok lige huske dig :-)
Avatar billede pfp Nybegynder
14. juli 2003 - 19:25 #8
Ja der kan man bare se. Tredjepartsprogrammer er altså løsningen..