Avatar billede svart.dk Nybegynder
14. juli 2003 - 17:37 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

ipx/spx

Jeg har fået nyt indmad i computeren.. Jeg kører winXP,
Mit problem er, at jeg ikke kan få min ipx/spx til, at virke. Den skriver, en fejlkode 733. men det bliver jeg ikke klogere af. Jeg kan godt komme på nettet, samt læse mail.. men jeg kan sku ikke spille...
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juli 2003 - 17:55 #1
Kan du ikke prøve et finde et event ID i din log (log bog eller event viewer)
Avatar billede serverservice Praktikant
14. juli 2003 - 18:21 #2
Jeg har søgt på ms-support på fejl 733, men uden resultat.
Du skal geninstallere dit netkort evt. med en opdateret driver til xp- derefter installer ipx/spx. hjalp det?
Avatar billede serverservice Praktikant
14. juli 2003 - 18:44 #3
Her er noget om fejlkode 733 i w2k - prøv om det kan bruges...
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;244603
Avatar billede svart.dk Nybegynder
14. juli 2003 - 20:29 #4
Tak, for det men det er ikke lige det der skal til... Jeg har produkollen... men winXP, vil ikke bruge den.
Avatar billede serverservice Praktikant
14. juli 2003 - 20:38 #5
prøv at slå xp firewall fra
Avatar billede svart.dk Nybegynder
14. juli 2003 - 20:47 #6
yes, det har jeg pgså prøve. uden held.
Avatar billede svart.dk Nybegynder
14. juli 2003 - 20:49 #7
Jeg har et af de her onbord netkort, kan det være det, og skal der ikke samtig være et opkaldskort. Men det bruges måske kun til alm. modem?
Avatar billede serverservice Praktikant
14. juli 2003 - 20:53 #8
jo opkaldskort har kun en funktion ved dialup modem.
Hvis du ikke har dialup kan du bare fjerne den. og så stille dig på dit lannetkort og install-ipx/spx
Avatar billede svart.dk Nybegynder
14. juli 2003 - 21:00 #9
Det har jeg ikke, men den vil gerne installere ipx/spx, men den skriver samtiig, at protokol for ipx/spx, ikke er instillet korrekt.
Avatar billede svart.dk Nybegynder
14. juli 2003 - 21:01 #10
Den er i øvrigt sat til autogenkend
Avatar billede svart.dk Nybegynder
14. juli 2003 - 21:03 #11
men jeg kan ogå se, at ikke kan vælge en ipx/spx-protokol og kun den med netbios.
Avatar billede serverservice Praktikant
14. juli 2003 - 21:28 #12
den ligger under protocol-microsoft-ipx/spx
Avatar billede svart.dk Nybegynder
14. juli 2003 - 21:34 #13
nop ikke på denne maskine..
Avatar billede serverservice Praktikant
14. juli 2003 - 21:39 #14
jeg ville geninstallere det netkort for at komme tilbage til default opsætning - og så installere ipx/spx igen, men det vil du ikke?
Avatar billede svart.dk Nybegynder
14. juli 2003 - 21:52 #15
Jo da, men det har prøvet flere gange. men jeg kuune jo prøve igen.
Avatar billede serverservice Praktikant
14. juli 2003 - 22:37 #16
hvad hedder netkortet. jeg kan evt. henvise til en driver til xp?
Avatar billede svart.dk Nybegynder
14. juli 2003 - 23:06 #17
nu har jeg prøvet det geninstallere det.. det er det samme.

Mit kort er et VIA PCI 10/100Mb Fast Ethernet-netværkskort (sidder i bundkortet)
Avatar billede b2b_dk Nybegynder
14. juli 2003 - 23:44 #18
Gu nævner at dit netkort er VIA. Er dit bundkort også med VIA chipset så skal du have fat i 4in1 driveren til bundkortet. Jeg har selv haft problemer som blev løst bare ved at sætte cdèn i med tilbehør for bundkort med VIA.
Avatar billede svart.dk Nybegynder
14. juli 2003 - 23:46 #19
jeg har prøvet det.. men jeg vil gerne gøre det igen.. gør det nu
Avatar billede b2b_dk Nybegynder
14. juli 2003 - 23:49 #20
Ind på producentens hjemmeside for at se om der er en ny 4in1 driver hvis det er et ældre bundkort du har...
Avatar billede svart.dk Nybegynder
14. juli 2003 - 23:56 #21
Øh, nu har jeg prøvet det...hjalp ikke.  nej mit bundkort er fra i fredags. kan jeg med sikkerhed hente den nyeste 4in1 driver?
Avatar billede svart.dk Nybegynder
15. juli 2003 - 00:12 #22
jeg har lige prøvet... nu skriver den, at mit netkort er et andet end det er?
Avatar billede svart.dk Nybegynder
15. juli 2003 - 00:21 #23
og nu er jeg tilbage hvor vi startede..
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juli 2003 - 12:45 #24
Hvis det ikke virker skal du prøve med en anden driver. Du kan finde dem her. http://www.driverguide.com/indexddc.htm
brugernavn: drivers
adgangskode: all
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juli 2003 - 12:49 #25
Du skal installere aida som kan guide dig til den rigtige driver.
Når du har fundet den rigtige - så virker det
http://www.softpile.com/Utilities/System_Tools/Review_14688_index.html
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juli 2003 - 13:48 #26
Hvis du ikke når videre med en ny driver skal du udføre en repair fra cd-rom:
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det dit aktuelle drev..
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341