Avatar billede vesterstrand Nybegynder
14. juli 2003 - 17:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke køre FDISK

Jeg har været så uforsigtig at videresælge en for-konfigureret IBM IntelliStation E Pro til en ven.

Jeg vil gerne partitionere harddisken, men når jeg booter fra en win98 diskette får jeg hverken lov til at formatere eller køre FDISK. Når jeg giver kommandoen FDISK, får jeg at vide, at der ikke er er nogen harddisk tilgængelig.

Jeg kan ellers køre alle andre kommandoer, også på harddisken.

Jeg har prøvet at downloade partition programmer, men kun programmer, der kan være på een diskette, da jeg ellers ikke kan overføre dem til vennens PC. Ingen har dem har hjulpet mig endnu.

Har nogen af jer en idé eller et lille program, der kan rydde / fuldformatere en IBM harddisk ?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. juli 2003 - 17:17 #1
Bliver den HD overhovedet fundet i BIOS?
Avatar billede vesterstrand Nybegynder
14. juli 2003 - 17:19 #2
Ja, og der ligger nogle systemfiler på den. Jeg kan f. eks. godt køre scandisk, som i øvrigt ikke finder nogle fejl.....
Avatar billede fromsej Praktikant
14. juli 2003 - 17:26 #3
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm
Prøv at kigge her, gå evt tilbage til support.
Hvor stor er disken?
Avatar billede vesterstrand Nybegynder
14. juli 2003 - 17:28 #4
OK, jeg prøver den. Disken er på 4GB
14. juli 2003 - 17:29 #5
Prøv at boote fra en Windows2000 eller WindowsXP cd, hvis det er muligt.
Avatar billede vesterstrand Nybegynder
14. juli 2003 - 17:51 #6
erikjuul> Jeg har hverken 2000 eller XP :-(
Avatar billede halifax Nybegynder
14. juli 2003 - 18:45 #7
Jeg forstår at alt på disken skal fjernes/slettes vha fdisk og format.
Prøv at slette alt på den med Killdisk  www.killdisk.com
Så kan du uden tvivl komme videre.
Avatar billede vesterstrand Nybegynder
16. juli 2003 - 14:32 #8
Jeg har prøvet jeres forslag, begge værktøjer ser lovende ud, men de kan ikke finde harddisken ????

Jeg skal nok vende tilbage, hvis jeg finder ud af noget, men jeg er stadig modtagelig for forslag.

Jeg kan iøvrig godt læse, slette og skrive til harddisken i DOS. Når jeg starter op, kan jeg ikke komme i BIOS hverken med F1 eller Del.
Avatar billede halifax Nybegynder
16. juli 2003 - 22:05 #9
Er der ikke et tal i forbindelse med type/model af din IntelliStation?

På dette link er adgang til en pdf-fil om "IBM IntelliStation and IBM PC - Hardware Maintenance Manual volume 1"
http://www-3.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=PMYS-3T5PLX

En række IntelliStation modelnumre er nævnt. Måske der er noget om adgang til BIOS og fdisk og format.
Jeg har ikke selv læst filen.
Avatar billede fjorbak Forsker
19. august 2003 - 23:06 #10
Hej du skal ligeledes være forsigtig med at fdiske HD da nogle af maskinens bios filer ligger på HD, jeg har engang været oppe og kører på den konto, husk at du skal have original cd eller disketter til at geninstallere disse dele.
jan
Avatar billede vesterstrand Nybegynder
27. januar 2004 - 16:56 #11
Nu har jeg kasseret maskinen....
Avatar billede halifax Nybegynder
28. januar 2004 - 13:30 #12
Hmm..  det var en sur udgang på sagen at kassere.
Husk at lukke spørgsmålet ved at akceptere svaret.