Avatar billede jackson Nybegynder
14. juli 2003 - 16:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

nylig opdatering af MSN plus?

Fik lige en pop-up fra msn om en meget nødvendig opdatering. Også fint nok, men det der kan bringe en vis væske i kog, er at efter opdateringen er gennemført, placerer MSN 6 forskellige reklame ikoner på mit skrivebord plus en reklame-søge menubar i explorer. Det skriver de jo ikke noget om, tiltrods for at man kan installer MSN opdateringen bruger defineret.

Hvordan fjerner jeg den menubar? SKAL jeg afinst. hele msn eller hvordan ?
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
14. juli 2003 - 17:04 #1
Kan du ikke bare højreklikker i Internet Explorer (altså der hvor menuen er), og slå fluebenet fra, den der MSN messenger menu. (Hvad den så hedder)

Du kan bare højreklikke i det grå, lige over adressebaren.

// Anders
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
14. juli 2003 - 17:10 #2
du har lagt noget adware ind... fjern det med spybot search and destroy.. kan hentes på www.download.com -> Voila.. den finder sikkert også en del andet.. bare vælg den løsning den viser... skulle der ske en fejl kan du gendanne eventuelle fejl med programmet..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. juli 2003 - 19:18 #3
Se hvordan du fjerner menubar'en her. Kig efter mine indlæg.
http://www.eksperten.dk/spm/364523
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. juli 2003 - 19:21 #4
De relevante tekst fra det spørgsmål:

Kommentar: tonnybrandt
14/06-2003 00:39:27    Tror lige jeg har haft den du snakker om der.
Jeg fik den ind med en mesenger plus jeg downloadede.
Og desværre kunne hijackthis ikke se den, så det tog det meste af en time at finde den i registreringsdatabasen.
Den optræder både i IE og den alm. stifinder ?

(jeg leder stadig efter stedet jeg slettede den)

Kommentar: tonnybrandt
14/06-2003 00:51:33    Jeg er ret sikker på at det var under
\hkey_local_machine\software\microsoft\internet explorer\toolbar

Her ligger de toolbars som er tilføjet til menuen. Jeg har selv google toolbar'en liggende og har identificeret den som værende denne:
{2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F}

Men kig selv efter. Du burde have en "key" der, der er forskellig fra den tekststreng jeg skrev ovenfor.
Avatar billede jackson Nybegynder
14. juli 2003 - 23:38 #5
Fandt en løsning. Da msn også ændre ens startside til dem der har/ejer menubaren, var der nede i bunden af siden en "help funktion med FAQ" der stod der en noget besværlig måde at afinstallere menubaren på. Men det lykkedes. Kørte ad.aware efterfølgende og den fandt menubaren som værende spyware. Så ved i det. Tak for svarene, men vil nok give tonny pointene for den mest udførlige forklaring ;-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. juli 2003 - 23:57 #6
Takker for point :-)