Avatar billede kongedam Nybegynder
14. juli 2003 - 15:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Indesign (faneblade)

Kan man få Indesign til at lave faneblade ud fra indholdsfortegenlsen?

Kan den overhovedet lave faneblade, eller er der andre programmer som kan gørre dette for mig?

Jeg ved at jeg kan lave mit Indesign dokument om til PDF også Stampe billeder "faneblade" ind.

Mvh
Michael
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. juli 2003 - 15:54 #1
Det kan du sikkert gøre via Adobe Acrobat 6.0 Professional.

/per
Avatar billede kongedam Nybegynder
14. juli 2003 - 16:17 #2
Yep det ved jeg :)
Jeg har før lavet det i mine PDF dokumenter.

Men jeg ville gerne have dem direkte i mit Indesign Dokument.

Mvh
Michael
Avatar billede spe Nybegynder
14. juli 2003 - 19:49 #3
Ja, du kan lave bookmarks når du har genereret en indholdsfortegnelse udfra et eller flere afsnitsformater bliver de automatisk til bookmarks når du eksportere til pdf men du skal lige huske at hakke af at din pdf skal inkludere bookmarks.
Avatar billede kongedam Nybegynder
14. juli 2003 - 21:08 #4
hmm, jeg tror at I/du misforstår mig.

Jeg vil have Indesign til at lave nogen grafiske faneblade i ydremargenen.
Ligesom skilleblade, så det er nemt at se hvor de forskellige afsnit i kataloget er.

De skal kunne printes halt ud til kanten, så man kan se dem når kataloget er lukket.

Mvh
Michael
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. juli 2003 - 21:47 #5
Måske kan du lave det med Catalog Extreme fra http://www.cacidi.com/.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. juli 2003 - 21:47 #6
Catalog Extreme er et plugin til InDesign.

/per
Avatar billede spe Nybegynder
14. juli 2003 - 22:12 #7
Aha, på den måde.
Ikke automatisk udfra din indholdsfortegnelse.
Du kan lave et faneblad ved at arbejde med en masterside specielt til afsnitsstart men der er stadig en del manuelt arbejde involveret. Kan være et kig på plug-ins kan hjælpe dig som hoejrup foreslår.

Med hensyn til at printe helt ud til kant kommer det an på printeren om den kan printe til kant. Dette kan InDesign ikke lave om på. Du vil derimod altid kunne trykke til kant.

Den eneste måde jeg kan komme i tanke om at du kunne få InDesign til at lave det automatisk ville være at arbejde med et script. På PC kræver det programmering i VisualBacis og på Mac i Applescript.
Avatar billede kongedam Nybegynder
15. juli 2003 - 10:08 #8
OKi,

Jeg tror umiddelbar ikke at catalog extreme, hjælper mig  ;0(
Og det med at skrive et script, det må jeg nok hellere holde mig fra.
Ellers bliver det her katalog ikke færdigt til år 2004.

Hvad gør jeg lige ang. point?
Avatar billede spe Nybegynder
15. juli 2003 - 13:30 #9
Du kan selv smide et svar og tage din points til dig igen. Eller dele mellem os og dig hvis du synes vi skal have points.
Avatar billede kongedam Nybegynder
15. juli 2003 - 19:36 #10
Da du er den eneste der har postet som svar, så får du dem :)
Jeg har lige lavet et nyt spørgsmål omkring tabel, så kan du se om du kan fixe den for mig også...
Avatar billede spe Nybegynder
15. juli 2003 - 21:22 #11
Tak for points :-)
Kan se du selv har fikset dit tabelproblem :-)