Avatar billede radolno Nybegynder
14. juli 2003 - 14:50 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hjælp! min pc kan ikke komme på nettet!!

Jeg har ADSL og nu vil min pc ikke på nettet, jeg har talt med support. de siger at mit netkort "trækker en 169, adresse og jeg skal geninstallerer det??" er der ikke nogen der har et godt råd
Avatar billede chapter Nybegynder
14. juli 2003 - 14:53 #1
Prøv med en
ipconfig /release
efterfulgt af en
ipconfig /renew
i en DOS prompt
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. juli 2003 - 14:53 #2
Du må komme med nogle flere oplysninger.
- kører du med router?
- Har du forbundet netkortet og routeren korrekt?
- Viser windows at forbindelsen på netkoret er OK? (højreklik på forb. og vælg egenskaber).

Når dit netkort får en 169. adresse, så skyldes det, at den ikke får tildelt en adresse fra en DHCP server.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
14. juli 2003 - 14:53 #3
Prøv at kør guiden internet opsætning igen derefter åbner du dos prombten og skriver ipconfig og ser hvad der står der skulle gerne fremkomme din ip adresse og så skulle du være  på nettet igen
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juli 2003 - 14:54 #4
ja, jeg vil også sige det skyles manglende forbindelse til dhcp server og ikke vrøvl med netkortet
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. juli 2003 - 14:54 #5
ipconfig /release burde være unødvendig, da der ikke er tildelt en IP adresse.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. juli 2003 - 14:54 #6
Hvis den gør det, har de helt ret.
En 169 addresse betyder at du ikke får en ipaddresse af ADSL routeren eller udbyderen.

Så højreklik denne computer, vælg administrer, vælg enhedshåndtering, find dit netkort og slet det.
Genstart herefter computeren og lad windows finde det igen og installere driveren.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juli 2003 - 14:55 #7
tonnybrandt: du mener måske forbindelse opstår ud af ingenting bare ved at geninstallere
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. juli 2003 - 14:56 #8
riversen> Jeg har 2 fribilleter til kurset: The reboot magic. Vil du med? :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juli 2003 - 14:56 #9
yes yes
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. juli 2003 - 14:57 #10
Nej, men det er skam før set at en fjernelse af netkortet, med deraf følgende geninstallation af det, har fået en forbindelse op at stå. Derfor rådet.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. juli 2003 - 14:57 #11
Prøv at pinge 127.0.0.1 Hvis du kan det er det ikke netkortet....

Er det kabelmodem så sluk computer og modem (strømmen skal tages) tænd modemmet og vent til lysene er tændt, og tænd så computeren igen....
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juli 2003 - 14:58 #12
jpvj: tjek lige mit spørgsmål vedr. browser
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juli 2003 - 15:00 #13
men du spørger jo efter et godt råd og så må du hellere få et svar:

Spørg altid på eksperten.dk istedet for at have tillid til support :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. juli 2003 - 15:04 #14
Jeps! Hvis supportere var dygtige nok, så blev de teknikere :-)

... og hvis der er for travlt i supporten, så bliver der sat en tekniker ind, og det er ikke sjovt for teknikeren at snakke med alle de dumme brugere :-)
Avatar billede trashmus Nybegynder
14. juli 2003 - 15:14 #15
Helt enig med Eric-pedersen

Ellers ville jeg give dit netværkskable skylden.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. juli 2003 - 15:41 #16
Hov...
nogle firewalls stopper ping.... Så hvis du ikke får svar, så prøv lige at disable den
Avatar billede radolno Nybegynder
16. juli 2003 - 16:01 #17
det hjalp, da jeg fulgte tonnybrandts råd
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juli 2003 - 16:37 #18
Takker for point :-)