Avatar billede tolbol Nybegynder
14. juli 2003 - 14:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VBA - variabel i en anden Excel projektmappe

Hvordan får jeg mulighed for at læse og skrive i en variabel, som findes i en anden åben Excel projektmappe - den er dimensioneret som Public
Avatar billede martin_moth Mester
14. juli 2003 - 15:47 #1
En skodløsning er at skrive variablen til en fil eller til regestry, og så læse den derfra fra den anden projektmappe...

http://www.eksperten.dk/spm/337233

Blot i tilfælde af, at du ikke får nogle "rigtige" svar ;o)
Avatar billede tolbol Nybegynder
14. juli 2003 - 15:51 #2
Øh - den er ikke så go'
- det er en Boolean, som jeg ønsker at sætte til True
Avatar billede martin_moth Mester
14. juli 2003 - 15:57 #3
Og hvad så - om det er en string eller en integer eller en boolean er vel ligegyldigt...
Avatar billede tolbol Nybegynder
14. juli 2003 - 16:03 #4
Jeg fylder en masse data i projektmappe 2 fra projektmappe 1 (AddIn projektmappe) - imens ønsker jeg at frakoble en tidskrævende worsheetchange event i projektmappe 2 ved at sætte en variabel = True i projektmappe 2
Avatar billede tolbol Nybegynder
14. juli 2003 - 16:29 #5
Jeg har fundet løsningen
Application.EnableEvents
Tak for dine forsøg - Martin
Avatar billede martin_moth Mester
15. juli 2003 - 08:53 #6
Det var - bogstaveligt talt - så lidt

Du skal lægge og acceptere dit eget svar for at lukke spørgsmålet :o)
Avatar billede tolbol Nybegynder
15. juli 2003 - 10:06 #7
Tak Martin - det er længe siden jeg har været på sidst
- jeg prøver snart igen

- ha' en go' sommer