Avatar billede gitte100 Nybegynder
14. juli 2003 - 10:50 Der er 5 kommentarer

få to projektmapper til at arbejde sammen

I en projektmappe har jeg en bestillingsseddel der ser således ud:

Varenr....Indkøbspris....antal...sum ialt
xxxx......100,00KR......10......1000,00Kr

I en anden projektmappe har jeg en omsætningstabel der ser således ud:

............Kundeart 1..Kundeart 2...kundeart 3..Ialt
Varenavn 1
Varenavn 2
Varenavn 3
Varenavn 4
Ialt

Mit spørgsmål er om jeg kan få excell til selv at hente tallene fra bestillingssedlen til omsætningstabellen...og ved den rigtige slags kunde???
Avatar billede willi Nybegynder
14. juli 2003 - 11:13 #1
Det kan du :)
Med det kræver noget macro programering og hvor langt er du der?
Avatar billede gitte100 Nybegynder
14. juli 2003 - 12:43 #2
macro programmering...???? Ik ret langt tror jeg....
er det "bøvlet"? ;o)
Avatar billede faithless Praktikant
13. august 2003 - 14:32 #3
Det er mulig du kan bruge HLOOKUP og MATCH funktionerne, men de kræver at det ligger i samme Excel fil. Jeg kan godt hjælpe dig med at lave denne formel, men så skal jeg se din Excel fil.

=HLOOKUP('bestillingsseddel '!$D$1;'bestillingsseddel '!D:D;MATCH('omsætningstabel '!D2;'bestillingsseddel '!E:E;0))
Avatar billede christj Nybegynder
23. september 2003 - 23:28 #4
Du kan bruge Hlookup/Vlookup eller Index sammen med Match som beskrevet ovenfor.
Det kræver ikke nødvendigvis at de ligger i samme fil, men bare at du har de to filer åbne samtidig
Avatar billede janvogt Praktikant
24. september 2003 - 09:01 #5
Et almindeligt =LOPSLAG kan formodentlig gøre det.

Hvad bestemmer hvilken slags kunde der er tale om?