Avatar billede monsterblaster Nybegynder
13. juli 2003 - 22:39 Der er 16 kommentarer

geforce 2mx pci 32 mb det hakker

HEJ. Jeg har en gammel pc 450 mhz AMD-k6-2 med det nævnte grafikkort.  120 gb harddisk,128 mb i hukommelse.

det er ikke det mest moderne og jeg har ikke meget forstand på det. MEN jeg ved at jeg bør kunne køre half-life, diablo 2, sim city, og andre små spil nogenlunde gnidningsløst. Jeg fik computer-city til at montere mit grafikkort. Det kørte bestemt ikke godt. Det viste sig at de kun havde skubbet grafikkortet halvt ind. Da det kom på plads virkede det næsten udmærket. Jeg mener at det bør kunne køre bedre. Er der nogen der har nogen der har nogle gode ideer ? Ud over at købe en ny pc....

Jeg har overvejet at udskifte processoren.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
13. juli 2003 - 22:46 #1
Hvilket styresystem kører du ?

Opgradering af RAM ville jeg nok priotere højere

Windows 2k/xp kører bedst med 128 mb RAM, og det er KUN til systemet, og så er der altså ik meget tilbage til spil, programmer osv...
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
13. juli 2003 - 22:48 #2
windows 98 2. edition
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
13. juli 2003 - 22:52 #3
tak---------ok det der også nemmere at give dyret nogle flere ram--det vil jeg prøve......
Avatar billede hmortensen Nybegynder
13. juli 2003 - 23:12 #4
En BIOS update er nok heller ik af vejen...

Dit gfx kort er jo 'rimelig' nyt i forhold til dit bundkort, går jeg udfra med de enheder...
Avatar billede teddyn Nybegynder
13. juli 2003 - 23:19 #5
Jeg tror at problemet er din processor. Jeg er den "stolte" ejer af netop en magen til, og med et voodoo3-3000 kører det rigtigt godt - indtil jeg får startet visse spil op hvor der beregnes langt frem i banerne. Dit grafik er sikkert godt nok, men processoren kan simpelt hen ikke levere dataerne hurtigt nok, så derfor problemerne. Det jeg har sjusset mig til er at dine modstander ikke bare står og venter men hele tiden bevæger sig og på samme tid sker der forandringer i banerne realtime - alt hvad du har at gøre med (450MHz) hamre derudaf med 210 i timen - og det er ikke nok.
Så det med at skifte processoren er nok det rigtige, men husk lige at skifte bundkort, ram, psu, blæser og måske endda kabinettet mens du er i gang, det er ligesom nødvendigt.
Du står ikke alene med problemet, så hvis du løber ind i et mirakel, smid en mail i min retning
Avatar billede teddyn Nybegynder
13. juli 2003 - 23:20 #6
Jeg vil lige sige at med din processor har du det bedste styresystem
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
13. juli 2003 - 23:21 #7
til teddyn tak---ja der er j sammenhæng i det hele prøver at arbejde på det
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. juli 2003 - 23:21 #8
mit forslag ville være at købe en brugt 1800+ xp puter i den blå avis - du kan få en go maskine til 1500kr! Det er altså billigt!
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
13. juli 2003 - 23:22 #9
til hindu--tak ja jeg har ikke så meget forstand på det--hvad er en biosupdate. ??
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
13. juli 2003 - 23:25 #10
hej metal hansen--------god ide------men det kunne være interessant at fixe denne maskine så den virker selv om det er noget gammelt L...,
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. juli 2003 - 23:33 #11
ja - men det er jo altså noget gammel l*rt - sorry.
og når man kan få en go maskine for ingen penge, ja hvorfor så arbejde i det?!
men det bestemmer du jo selvfølgelig selv :-)
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
13. juli 2003 - 23:56 #12
hej metal-ja du har ret
Avatar billede spt Nybegynder
14. juli 2003 - 14:48 #13
tro på det!!!!

du kan måske trække magnus og myggen med den maskine

har oplevet xp 1700 maskiner med gf 2 kort der var større end dit, som kørte græsseligt,

og for et par år siden da jeg også sad med noget lignende bare med voodoo3 3000 kørte det da ok i 800x600 men det hakkede da ret tit.

er sikkert også nogeDit motherboard t
Avatar billede spt Nybegynder
14. juli 2003 - 14:51 #14
dit motherboard kan også være noget langsomt gammelt skrammel.

128 ram er også i underkanten

udskifte cpu... du kan maks skifte til 550 så hvad sjov er der i det.
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
17. juli 2003 - 15:12 #15
hej spt tak-ja jeg må jo nok til tegnebogen og købe en pc med et godt grafikkort samt med en højere hastighed.
Avatar billede spt Nybegynder
02. august 2003 - 02:05 #16
ste