13. juli 2003 - 20:27 Der er 34 kommentarer

Trådløst net spasser!

Hej.

Jeg har lige ordnet mine forældres computer - og der var en del bøvl med et tidligere PCI-grafikkort. Det er dog ornet nu.

Problemet er bare at når jeg nu sætter et trådløst netværkskort i, så kan computeren ikke finde det! - jeg ved at både det trådløse netværkskort og PCI-slotet virker - bare ikke når jeg blander dem!

Jeg har tre PCI-slots og i de to andre sidder to USB 2.0 porte og et almindeligt nætværkskort - det hjælper ikke at bytte rundt.

Har driverne fra firmaet og der står at det virker med WinME.

HJÆLP! - og forklar gerne grundigt.

Hilsen Esben.
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 20:35 #1
hvad siger den når du kigger i enhedsorienteringen for kortet
13. juli 2003 - 20:38 #2
Hvis du mener enhedshåndteringen, så siger den ikke noget, for den kan slet ikke finde kortet.
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 20:40 #3
kan den slet ikke finde kortet! heller ikkehvis du sætter den til at lede efter nyt hardware!
13. juli 2003 - 20:43 #4
Nej - og jeg er 100% sikker på at både kortet og PCI-porten virker!
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 20:47 #5
mystisk computer du har! og det hjælper heller ikke hvis du prøver at flå de andre kort ud og så nøjes med at sætte det kort i!

for det jeg tror det kan være at der ikke er nogle ledige IRQ
13. juli 2003 - 20:54 #6
Ingenting sker udover de to andre kort jeg lige har pillet ud ikke længere er i enhedshåndtering.
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 21:14 #7
jeg tænkte nu på at du skulel prøve at bruge en af de pciporte!
13. juli 2003 - 21:17 #8
Ja, men det gjorde jeg også - altså flyttede kortet over i den anden PCI-port - men den kan stadig ikke finde kortet.

Jeg er 100% sikker på at kortet virker, for jeg brugte til denne internet forbindelse, som jeg skriver fra, for en time siden.
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 21:19 #9
og det hjælper heller ikke ved guiden ny hardware?

eller prøv at indstallere driverne først og så sæt kortet i
13. juli 2003 - 21:21 #10
Har prøvet begge dele.

Er det muligt at det kort og den computer bare har meget lidt tilfælles og de vil aldrig komme til at virke sammen?
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 21:24 #11
ja det kan være den mulighed, da der har vist nok været nogle ændringer i pci standarden så der er pci 2 og pci2.1 vist nok og de som passer i  den gamle virker selvfølgelig i den nye men ikke omvendt! men er det sådanne ne gammel computer?
Avatar billede pepsimax Nybegynder
13. juli 2003 - 21:26 #12
Har du endnu et netkort på bundkortet ? Jeg ved ikke så meget om det , men med to bygger du en rougther .. Måske kan det ikke lade sig gøre at have tre netkort i ??? Måske kræver det et server program at håndtere det ..
13. juli 2003 - 21:28 #13
selve kabinettet er vel omkring fem år gammelt og prosessoren og bundkortet er omkring fire år gamle. Men hvis det er det der er problemet, så burde den da ikke kunne finde mine to USB 2.o-porte og så burde mit almindelige netværkskort jo heller ikke virke.

Der sidder også et GeForce3 i AGP-porten og det virker fint.

prosesseren er på 450Mhz.
13. juli 2003 - 21:30 #14
Jeg havde i starten USB-portene, et almindeligt netværkskort og det trådløse netværkskort, som ikke virker, i, men jeg har jo siden hen pillet både USB-portene og det almindelige netværkskort, som virkede fint, ud.
13. juli 2003 - 21:36 #15
I WinXP er det intet problem både at have et almindeligt netkort og et trådløst.
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 21:42 #16
man kan godt have flere netkort i en ME

ud fra de oplysninger du har skrevet, så burde det virke med din ME, jeg har en ældre computer som køre med næsten det samme som du skriver uden problemer! men det kan jo tænkes at det er ME som ikke vil være med til det! (den gamle af min køre dog win2k)
13. juli 2003 - 21:43 #17
Hvad er win2k?
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 21:44 #18
windows 2000 (den kunne ikke køre XP, havde ikke nok ram)
13. juli 2003 - 21:48 #19
Men hvad skal jeg så gøre? Ellers skidt pyt - så kan de jo blive nødt til at købe en bærbar...
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 21:51 #20
mulighedn var jo at prøve at indstallere windows 2000 men det er jo nok heller ikke løsningen!, men de kunne jo prøve at få fat på et wireless som usb kort!
13. juli 2003 - 21:55 #21
Jeg har faktisk lige sletet Win2000 fra maskinen fordi den var et kvarter om at starte op og det var på engelsk. Jeg tror ikke man kan få USB-wireless som 54Mbps, men jeg kan jo lige kigge...
13. juli 2003 - 22:03 #22
Tror du at jeg kan købe et andet 54mbps-PCI-kort fra et andet firma og sætte det i?
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 22:04 #23
hummm var den så sløv til at starte op! min er kun 3minutter om at starte op!
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 22:05 #24
ja de passer alle samme sammenhvis det er wifi certificedret!

men hvem har produceret det du har nu!
13. juli 2003 - 22:06 #25
Jeg overdriver en smule(del), men den var pænt lang tid om det. I ME går det dog rigtig hurtigt!
13. juli 2003 - 22:08 #26
Belkin - men jeg har et på den computer jeg bruger nu og det virker fint - det gør det andet kort også for jeg byttede om på dem for tre timer siden.
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 22:12 #27
hummm jeg har ellers ikke haft problemer med Belkin produkter (bruge selv pt. belkin wireless router og pmcia dog kun 11 mbit, der er mit eneste problem at jeg lige har måtte flytte mit router da den blev mellem 70 og 80 grader varm *GG*)

Er det så et direkte pci-kort eller et af dem med indstik af pmciakort!
13. juli 2003 - 22:15 #28
Direkte pci-kort.
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 22:16 #29
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 22:17 #30
Det er til 54g direkte pci kort! det kunne være det hjalp!
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 22:21 #31
lige 1 ting mere der står at det kun kan køre hvis det er en 32 bit pci slot! hvordna man finder ud af om det er det ved jeg dog ikke!

"Fits any standard 32-bit PCI expansion slot"
13. juli 2003 - 23:04 #32
Hej igen.

Ja det er et 54g direkte pci kort. Jeg har dog ikke hentet nye drivere da der fulgte en CD med i pakken og da den virker fin på XP.

Men i øvrigt kommer jeg aldrig til det med driverne for den kan slet ikke se at der sidder noget i porten!
13. juli 2003 - 23:06 #33
Prøver lige at hente en ny driver til ME og ser om det hjælper...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. juli 2003 - 02:18 #34
Er du kommet til en løsning her "esbenmilan" ? - så skulle du måske overveje at lukke her :o)

/victor-1