Avatar billede instagibbon Nybegynder
13. juli 2003 - 18:06 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Hvilken afspiller skal jeg bruge

Jeg her købt et pc-blad, og har en trailer som er med på.
Den er i et format som hedder AVI. Hvad for en afspiller kan/skal jeg bruge for at afspille den... Windows media-player kan ikke afspille den!!!
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juli 2003 - 18:09 #1
AVI kan være encoded med mange formater. Det kan være en DivX film. Prøv at hente nimo codec pack og installer den - så kan du afspille an masse formater.

http://www.divx-digest.com/software/nimo_pack.html

JP
Avatar billede minimo Nybegynder
13. juli 2003 - 18:10 #2
Jow Windows Media Player kan godt afspille den.. men ellers skal du bruge DivX som du kan hente fra www.divx.com og HUSK at hente tilføjelsesprogrammet DivX Pro. som indeholder et codec som højst sandsynligt vil afspille den.. HVIS det ikke skulle være tilfældet at virke skal du gå ind på http://divxstation.com/softwarecat.asp?swtId=2 og hente nogle af de codecspakker som ligger derinde til gratis download.
Avatar billede minimo Nybegynder
13. juli 2003 - 18:48 #3
Virker det?
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
13. juli 2003 - 19:08 #4
Dette codec kan tage rigtig mange formater, og der er du HELT sikker på at det virker hvsi du tager dette!

Ace Mega Codec Packet = http://www.softnews.ro/public/cat/11/2/7/11-2-7-10.shtml

Så er du også sikker på din lyd virker, hvsid mangler ac3 lyd! Det er også med i denne codec packet! (Jeg har ikke hørt nogle der har brokke sig over denne packet men det kan jo komme)

//Blue-
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
13. juli 2003 - 19:11 #5
Og hvis du ikke kan lokalisere hvilket codec du skal bruge kan du bruge G-spot til at finde ud af det.

G-Spot = http://www.divx-digest.com/software/gspot.html
Download = http://www.headbands.com/gspot/gspot221.exe

//Blue-
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
13. juli 2003 - 19:12 #6
Nimo Codec packet har jeg selv haft problemer med, derfor kan jeg ikke anbefale den, og jeg er sikker på jeg ikke er den eneste!
Avatar billede minimo Nybegynder
13. juli 2003 - 19:14 #7
blueberry1337 -> Jeg kan informere dig om at både Nimo og dit AMCP kan findes på det link jeg har henvist til.. http://divxstation.com/softwarecat.asp?swtId=2
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
13. juli 2003 - 20:13 #8
Sry
Avatar billede instagibbon Nybegynder
13. juli 2003 - 20:25 #9
TAK for det blueberry... Dit link siger at det er :BI_RGB  Raw Bitmap => kodec, og at det skulle kunne afspilles i windows.. men der er ingen billede på!!! skal jeg hente et eller andet??
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
13. juli 2003 - 20:36 #10
Hvilket ??!
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
13. juli 2003 - 20:37 #11
Ace Mega Codec Packet = http://www.softnews.ro/public/cat/11/2/7/11-2-7-10.shtml eller hva?`er ikke lige helt med!
Avatar billede instagibbon Nybegynder
13. juli 2003 - 20:59 #12
Sorry minimo... Det virker ikke!!
Når jeg bruger GSpot-programmer siger den i "Video" seksionen: "4CC" => (_RGB) ~ "Name" => BI_RGB  Raw Bitmap.....
Avatar billede minimo Nybegynder
13. juli 2003 - 21:02 #13
hmmm.. det forstår jeg ikke.. der er MASSER af codecs og jeg har hentet mange derinde pga jeg har hentet .avi film og de virker.. prøv at hente Nimo Codec hvis du ik allerede har gjort det.
Avatar billede minimo Nybegynder
13. juli 2003 - 21:03 #14
Men har du hentet DivX og DivX Pro (Pro'en er et tilføjelsesprogram)?
Avatar billede instagibbon Nybegynder
13. juli 2003 - 21:21 #15
Både og Minimo!! :/ DivX Pro koster kassen!! jeg tror der stod 7$, eller sådan noget!!
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
13. juli 2003 - 21:32 #16
Hent http://www.softnews.ro/public/cat/11/2/7/11-2-7-10.shtml
den store vertion, så skulle det virke!
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
13. juli 2003 - 21:35 #17
Avatar billede instagibbon Nybegynder
14. juli 2003 - 19:37 #18
Tja... G-spot siger også at den er en ganske alm. AVI fil, som windows skulle kunne afspille..... Men hverken windows media player, quicktime eller Winamp  kan afspille den!!!! Der må være noget galt med den!! Eller med den måde jeg gør det på!!!
Avatar billede minimo Nybegynder
14. juli 2003 - 19:42 #19
instagibbon -> Ja det er hvis du vælger at købe den færdige udgave.. der er os opgraderingsversionen som er helt gratis og den koster ingenting og den eneste forskel er bare at man skal downloade 3.8 MB mere.. :)
Avatar billede jenshenrik Nybegynder
16. juli 2003 - 10:43 #20
Avatar billede jenshenrik Nybegynder
16. juli 2003 - 10:44 #21
>>Så kan du evt. osse senere se dine fil med undertekster på...
Avatar billede jenshenrik Nybegynder
16. juli 2003 - 10:44 #22
m
Avatar billede instagibbon Nybegynder
16. juli 2003 - 20:14 #23
Jenshenrik => Den skriver flg :

" The video file U are opening includes video data that is not recognized by the DivX Player."
" The file contains the following type of data: Video data: FOURCC code "0".."
" You may need to install a new vedo codec on your computer to watch this video"........

Dette her bliver mere og mere mystisk!!
Hjælp ;)
Avatar billede instagibbon Nybegynder
16. juli 2003 - 20:15 #24
* Video
Avatar billede jenshenrik Nybegynder
17. juli 2003 - 13:53 #25
He, he!
Der kan være forskellige svar på dit problem.
Dette problem opstår normalt hvis man bruger skodtjenesten KaZaa..

Folk sidder og laver en "trickfil", elller ødelægger filens "header".
Du kan prøve at reparere filen med "direct stream copy" i VirtualDub, som du kan finde på internettet.

Det kan osse være et gammelt Microsoft-codec eller et 3ivx codec der er tale om. Eller sidst, en "piracy-bla,bla" fil. (Det kan du se i hex-vieweren i VirtualDub)

Prøv engang at se her:

(Nyt)
http://www.3ivx.com/

(Gammelt)
http://www.moviecodec.com/download/pclepim1.exe

Ellers kan jeg ikke hjælpe dig. Gå i en nyhedsgruppe. Søg fra Google.

mvh
Jens Henrik
Avatar billede instagibbon Nybegynder
05. februar 2006 - 20:37 #26
well.. fandt selv ud af denne her