Avatar billede minimo Nybegynder
13. juli 2003 - 17:58 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Valg af CPU-køler

Hey der..

Jeg står i den situation at jeg skal bruge en ny køler til en AMD Athlon 1200 MHz og jeg har kigget lidt på udvalget og har især kig på 2 kølere og de hedder følgende:

CoolerMaster Aero7+
og
ThermalTake Volcano 9 CoolMod

Jeg mener selv det er gode kølere til CPUen da bl.a. Aero7+ har fået 9.5/10 i en test.. Hvilken bør jeg vælge?
Oplysninger om de 2 kølere kan findes her: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320449

PS: Hvis du har et bedre forslag til en køler der bør vælges tager jeg gerne imod forslaget.. :)
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 19:01 #1
jeg ville vælge den dom er mest lydsvag! men den du linker til ser ret fed ud den kunne jeg finde på at købe selv
Avatar billede minimo Nybegynder
13. juli 2003 - 19:03 #2
Ja den ser vildt fed ud.. du ka os prøve at lukke infoboksen omkring den køler ned og så tjekke ThermalTake Volcano 9 CoolMod hvis du ikke allerede HAR gjort det..?
Avatar billede fromsej Praktikant
13. juli 2003 - 19:05 #3
Minimo, vi kigger på det, du behøver ikke at spamme mere i det andet spørgsmål.*S*
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 19:06 #4
jeg ville stadigvæk vælge den først :)
Avatar billede minimo Nybegynder
13. juli 2003 - 19:07 #5
takker fromsej.. :)

kenp -> Nu siger du at du vil vælge den første.. Hvilket grundlag bygger du på at du vil tage den? Er det fordi den ser fed ud eller..?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. juli 2003 - 19:14 #6
hvad med at spørge en edb-forhandler, inden du køber..?
Avatar billede minimo Nybegynder
13. juli 2003 - 19:17 #7
thesurfer --> Hos en forhandler står der tit en uerfaren og ikke specielt engageret ekspedient bag disken.. Jeg er flere gange kommet ind i forretninger hvor de ansatte ikke havde noget som helst styr på nogen ting.. Selv sådan noget så simpelt som PC-skærme ku de ik finde hat og briller i! De kunne ikke fortælle mig hvad forskellen var på en alm. skærm og så en fladskærm.. Vidste det godt selv men det er et spørgsmål som er SÅ enkelt at de bør vide det og tester altid en forretning på den måde inden jeg køber noget som helst og hvis de ik engang kan svare på det skal jeg ikke lægge mine penge i deres kasseapperart.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. juli 2003 - 19:20 #8
Du skriver at den ene har har fået 9.5/10 i en test.
deltog den anden i samme test?
Avatar billede minimo Nybegynder
13. juli 2003 - 19:21 #9
Nej for det står inde under dens info på shg.dk
Avatar billede minimo Nybegynder
13. juli 2003 - 19:21 #10
Og det var et PC blad der testede den..
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 19:22 #11
grunden til at jeg ville vælge den er at man kan skrue op og ned forblæseren og det er sat på fronten så man kan justere den alt efter hvad man sidder og laver (om man surfer eller spiller f.eks.)
Avatar billede minimo Nybegynder
13. juli 2003 - 19:23 #12
Der står noget om Volcanoen her: http://tweakup.dk/forumnew/read/19987/
Avatar billede minimo Nybegynder
13. juli 2003 - 19:24 #13
kenp --> Det kan man os på ThermalTake Volcano 9 CoolMod hvis du læser efter.
Avatar billede minimo Nybegynder
13. juli 2003 - 19:25 #14
Undskyyyld.. det kan man ikke.. sorry.. min fejl kenp.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. juli 2003 - 19:27 #15
hey... hvad er det her for noget??

http://frip.dk/thesurfer/img/exp/whats_this.jpg
Avatar billede minimo Nybegynder
13. juli 2003 - 19:31 #16
Har jeg ingen anelse om.. Men jeg friser mig gerne for spam i dette spørgsmål.. på forhånd tak thesurfer. :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. juli 2003 - 19:34 #17
point taken :)
jeg postede det her fordi det var dette spm der fik boksen frem..
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 19:35 #18
thesurfer normalt er er den ikke der ;) man kan bruge det til at se oplysninger om en bruger på eksperten

minimo -> mente jeg nok at man ikke kunne
Avatar billede minimo Nybegynder
13. juli 2003 - 19:35 #19
Aaaarrrhhh... sorry.. min fejl thesurfer.. :)
Avatar billede minimo Nybegynder
13. juli 2003 - 19:36 #20
kenp -> Så du ville foretrække Aero7+?? Den koster jo os det dobbelte så hvis det KUN er pga at man kan skrue op for den foretrækker jeg Volcano 9
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 19:59 #21
ja den ville jeg foretrække! jeg kiggede ikke på prisen!
Avatar billede egidiussen Nybegynder
13. juli 2003 - 20:55 #22
Hejsa
Jeg ville vælge den mest støjsvage kølere (som naturligvis også kan køle din cpu ned) - evt. en af disse:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=424&page=1
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724637922
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724637933

Desuden mener jeg at det er "overkill" at købe en af de omtalte kølere, da den kun skal køle en 1200 mhz ned.

Skipper
Avatar billede minimo Nybegynder
14. juli 2003 - 10:47 #23
egidiussen --> Så vidt jeg kan c passer Silent Viking II til en socket A.. kan det ikke passe? Skal bare lige ha sat det sidste på plads og så får du pointene.. :)
Avatar billede minimo Nybegynder
14. juli 2003 - 17:02 #24
Jeg besluttede mig for CoolerMaster Aero7+ da en af mine venner som os er meget inde i computere og nedkøling sagde at jeg skulle tage den fordi den er bedst til at køle AMD.. men mange tak til jer Eksperter som gjorde en indsats for at hjælpe mig.. pointene er gået til egidiussen da han var den eneste som lagde et svar.. :)

/out MinimO
Avatar billede atheist Nybegynder
04. november 2003 - 18:37 #25
Alternativet er at investere i en passiv køler, jeg fandt følgende via edbpriser.dk:
http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=5051
prisen er måske lidt pebret i forhold til, men hvis du er ude på at dæmpe støj, er passive kølere vejen frem.