Avatar billede jacand Nybegynder
13. juli 2003 - 14:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tid og dato = tid

Jeg har lavet en fejl da jeg lavede min asp kode så den ligger tid en tid og dato i dato, det skulle have været dato + tid i tid, altså tid = now()
Jeg har prøvet at lave et asp script der skulle sætte dato+tid = tid men det laver en Timeout expired.
Kan man lave nedenstående kode til query så man kan køre det i SQL query analyzer?

conn.Open strDSN
sql = "select * from taellertest"
Set rs = conn.execute(sql)
Do While Not rs.EOF
nytid = rs("dato") & " " & rs("tid")
Response.Write nytid
sqlup = "update taellertest set nytid = nytid WHERE id = " & rs("id")
conn.execute(sqlup)
  rs.MoveNext
Loop

set rs = nothing
conn.close
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. juli 2003 - 18:06 #1
Mener du

sqlup = "update taellertest set nytid = '" & nytid & "' WHERE id = " & rs("id")
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. juli 2003 - 18:07 #2
Og ellers kan du vel noget i retning af

  update taellertest set nytid = concat(dato,' ',tid)

Du kan evt selv kigge efter om concat er korrekt til MsSql
Avatar billede jacand Nybegynder
13. juli 2003 - 21:54 #3
Jeg fik det til at virke med:
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM taeller"
rs.Open strSQL, strDSN, 1, 3
Do While Not rs.EOF
rs("nytid") = rs("dato") & " " & rs("tid")
rs.update
  rs.MoveNext
Loop
Avatar billede mpjensen Nybegynder
14. juli 2003 - 18:50 #4
... til gengæld har du misset den udmærkede pointe i at lade databasen gøre det hårde abejde.

Din fremgangsmåde virker, og det er jo fint, men det er ikke den rigtige måde at gøre det på. Der er givetvis også store forskelle på den tid som det tager udføre løkken i et script-sprog og så en simpel update-kommando (omend det naturligvis ikke betyder noget med meget få poster).
Avatar billede jacand Nybegynder
14. juli 2003 - 19:20 #5
hmm ok jeg troet ikke man kunne sætte sqlup = "update taellertest set nytid = '" & nytid & "' WHERE id = " & rs("id") ind i en query, jeg troet det var et foreslag til min asp kode erikjacobsen kom med, hvis man kan ligge kode direkte ind i en query kan jeg godt se at det er smarter at køre den direkte på serveren