Avatar billede para7 Nybegynder
13. juli 2003 - 14:52 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Backup/kopi af remote database

Jeg har læst en del svar her om backup, men det drejer sig normalt om dem, der kan foretages fra SQL Enterprise Manager, og jeg har kun en desktop engine og en Web Matrix.

Dog har jeg gemt http://www.eksperten.dk/spm/305463

Jeg har et gratis managerprogram, der hedder SQLExec version 1 med mange funktioner. Men det giver desværre fejlmeddelelse om, at der ikke er rettigheder, selvom jeg har alle almindelige oplysninger til at connecte.

Det er ikke mere de gode gamle dage, hvor man bare kopierede sin Access database og uploadede den.

Er der nogen der har de vise sten?
Det må gerne være et shareware program eller en færdig kode/batfil, jeg kan udfylde og eksekvere.
Avatar billede techhouse Nybegynder
15. juli 2003 - 08:57 #1
Som du skriver har du nok ikke rettighed til at lave en backup af din database på serveren. Måske kunne du tale med din udbyder omkring dette og få ham til at tage backup.

Hvad er det du ønsker backup af?
Hvis det kun er data - kan du jo lave en "select * from tabelname" evt mere avanceret så den laver en insert direkte: "select 'insert into tablename (field1, field2, field3) values ('+QUOTENAME(field1,'''')+','+QUOTENAME(field2,'''')+','+QUOTENAME(field3,'''')+')' from tabelname"

Jeg håber at dette hjælper dig
/Thomas
Avatar billede para7 Nybegynder
15. juli 2003 - 12:54 #2
Tak skal du ha'
Jeg venter i øjeblikket på et admin program, jeg har købt efter anbefaling på .net fora:
http://www.msde.biz/
Its a Windows GUI interface  for MSDE and SQl server.
Jeg skal lige prøve om det er muligt med det.
Avatar billede para7 Nybegynder
16. juli 2003 - 17:11 #3
Ak, det er en tidsrøver uden lige at sætte sig ind i al den sql server problematik. Jeg har fået en aftale istand med min host. Han tager 44 $ for at opsætte en automatisk daglig backup på flere domæner.

Programmet jeg købte var et godt program, men der mangler rettigheder til alt andet end transaktioner og eksekvering af sql strenge, og livet er for kort til den slags, synes jeg.
Avatar billede para7 Nybegynder
16. juli 2003 - 17:16 #4
techhouse
Tak for inspiration. Jeg synes vi må dele pointene. OK?
Avatar billede techhouse Nybegynder
16. juli 2003 - 17:47 #5
ok takker...