Avatar billede martinbk Nybegynder
12. juli 2003 - 22:43 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

IRC sockets

hejsa E!

jeg har i nogen tid rodet rundt efter nogle brugbare kode stumper på noget IRC socket programmering, har nærmest slidt google tynd uden noget rigtig brugbart resultat.

det jeg mangler er et velkommenteret kodeeksempel på en klient der blot connecter til en IRC server og joiner en channel, har kigget en del på RFC 1459, for at finde div. handlers, hvis nogen har en simpel oversigt over disse ville jeg blive meget glad.

På forhånd tak
Avatar billede ducks Nybegynder
12. juli 2003 - 23:50 #1
Er det mIRC scripting?
Avatar billede martinbk Nybegynder
13. juli 2003 - 00:30 #2
hmm i C++ kategorien.. nah
Avatar billede squashguy Nybegynder
13. juli 2003 - 04:14 #3
jeg er ret sikker på, at jeg har set noget sådan på http://sourceforge.org
Avatar billede narrr Nybegynder
14. juli 2003 - 00:46 #4
Jeg skrev på et tidspunkt en iRC-klient. Der var jeg ret glad for RFC 2812.
Avatar billede martinbk Nybegynder
14. juli 2003 - 01:17 #5
squashguy sourceforge er et ret stort sted, ville du have noget imod at finde et link ? ;)
Avatar billede squashguy Nybegynder
16. juli 2003 - 05:08 #7
et stort sted ja, men de har jo en søgemaskine...
Avatar billede darth.vader Nybegynder
17. juli 2003 - 14:34 #8
Et godt sted at starte kunne være
http://dancer.sf.net

og evt. http://www.contactor.se/~dast/triacle/ som er en alpha
version af Dancer NextGeneration...
Avatar billede martinbk Nybegynder
04. august 2003 - 08:35 #9
jeg har kastet mig over mit projekt i java istedet da jeg fandt et API, men fordeler alligevel lidt points for svarene