Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
12. juli 2003 - 12:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af SQL database

Hvordan opretter man en SQL database og hvilket program skal man bruge til redigering m.m. ?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2003 - 12:37 #1
Du har oprettet spørgsmålet i MS SQLServer kategorien, så jeg vil antage
at bruger den database.

Du kan oprette databaser, oprette tabeller og lave alt muligt
database administration fra Enterprise Manager.
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
12. juli 2003 - 12:40 #2
Jeg bruger Accees databaser nu, men når der først kommer tryk på, bør man bruge SQL siger de kloge, jeg ved det ikke?
Kan jeg oprette en SQL database i "Enterprise Manager" ?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2003 - 12:43 #3
Du opretter Access databaser i Access.

Du opretter MS SQLServer database i Enterprise Manager.

Oracle, MySQL, DB2 etc. database oprettes i de værktøjer der
hører til dem.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2003 - 12:44 #4
Og det er rigtigt at ved high volume vil det normalt kunne betale
sig at skifte fra Access til en database server.

Specielt ved multi-thread/process opdateringer og applikation
og database på to forskellige servere.
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
12. juli 2003 - 12:47 #5
Okay okay, nu nævner du en række forskellige databaser, hvilken type er bedst, hvilken vil du foreslå?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2003 - 12:54 #6
Det afhænger meget af dine behov.

low volume : Access
medium volume : MySQL & MS SQLServer
high volume : Oracle & IBM DB2

Der er dog også andre.

MySQL performer godt og er gratis (hvilket jo i sig selv er tiltalende)
men mangler lidt i sin SQL dialekt.

MS SQLServer giver god værdi for pengene.

Oracle og DB2 skal du nok kun overveje, hvis du har virkeligt
stor database behov. Eller sagt på en anden måde: medmindre du
måler database størrelse i 3 cifrede GB eller TB, så har du sikkert
ikke behov for dem. Hvis du gør så har du nok behov for dem.
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
12. juli 2003 - 13:00 #7
Ok, mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede mpjensen Nybegynder
14. juli 2003 - 18:15 #8
Hvis du kan opfylde licensbetingelserne er det måske også værd at kigge på MSDE som er en neddroslet version af MS SQL Server. MSDE er grundlæggende den samme databaseserver som MS SQL Server, men ydelsen falder med over 5 samtidige brugere. Til gengæld er det en simpel sag at opgradere til den fulde udgave af MS SQL Server, når krav til ydelse dikterer det.