Avatar billede taxdaddy Nybegynder
12. juli 2003 - 12:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Installer XP på SATA diske i stripe.

Hjælp.

Jeg prøver at installere WinXP på en maskine med 2 SATA diske, der er sat i stripe (64). Men Alt hvad jeg får er en sort skærm efter "Windows is inspecting your hardware config...", Hvis jeg derimod sætter diskene op til Raid1 (Mirror), så kører det helt fint, og jeg kan sagtens installere.

Nogen ideer til hvad søren der er i vejen.

Systemet er som følgende:
MSI Bundkort Max2 6704
m. Promise Onboard SATA raid controller.
2xMaxtor 80GB sata diske.
etc. etc.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. juli 2003 - 12:33 #1
prøv at loade defaults i bios
Avatar billede taxdaddy Nybegynder
12. juli 2003 - 12:48 #2
Nja, det er nu ikke lige det der skal til, Det er godt nok vildt underligt. Men det er også prøvet (det ku jo være).
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. juli 2003 - 12:49 #3
følger der en driver med som du skal loade under instalationen af xp ?
Avatar billede taxdaddy Nybegynder
12. juli 2003 - 12:50 #4
Ja, men desværre når jeg ikke så langt..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. juli 2003 - 12:51 #5
når du ikke så lang?!? det er da helt i starten at du skal trykke f6 (mener jeg det er)
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. juli 2003 - 12:52 #6
jep
Avatar billede taxdaddy Nybegynder
12. juli 2003 - 12:53 #7
Ja, men så langt kommer jeg desværre ikke.. Jeg når at boote fra CD-rom, så kommer der teksten "Inspecting.... etc. etc. etc.", og så går den i sort skærm. Dvs. Lige før det blå setup program starter. (hvor man kan loade drivere).
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. juli 2003 - 12:58 #8
der findes ingen bios updates endnu .. tag evt kontakt til MSI
ellers kan jeg ikke se hvad du skulle kunne gøre
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. juli 2003 - 13:02 #9
nej det lyder mystisk.
og du er sikker på at det ikk er en bios instilling der fucker det op?
du kan jo evt. også tage al unødig hardware ud af pc'en før du prøver igen
Avatar billede taxdaddy Nybegynder
12. juli 2003 - 13:05 #10
Hmm, ja det er squ en underlig fisk, Der er intet andet hardware i maskinen, og stort set alle settings er prøvet.. Jeg holder spørgsmålet åbent lidt endnu, det ku jo være der var nogen der havde prøvet noget lignende.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. juli 2003 - 13:06 #11
hvordan er de to maxtor sat op? altså jumpet
Avatar billede taxdaddy Nybegynder
13. juli 2003 - 19:00 #12
Det tog noget tid at grave svaret frem, svaret er af de ikke skal Jumpes overhovedet.. Så ingen fejlmuligheder der.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. juli 2003 - 20:18 #13
nå ok - ja det er vist da også rigtig nok (kender en der har samme config ...)
Avatar billede taxdaddy Nybegynder
20. juli 2003 - 15:24 #14
Blok størrelse.. Der står på Microsofts Sider at de understøtter 64, men vælger man 32 får man lov at installere.. Hmmmm