Avatar billede red_dwarf Nybegynder
12. juli 2003 - 10:56 Der er 12 kommentarer

Sænket download hastighed

Når jeg downloader filer via. P2P programmer, oplever jeg tit at jeg har et download på eks. 5-600 kb/s. Så er der en der begynder at hente fra mig (Har 8mbit/768), og så ryger min download hastighed ned. Altså fra 600 kb/s ned til eks. 60 kb/s. Det kan ikke undre nogen at det irriterer mig meget!

Jeg har læst et sted på Internettet at det er et meget kendt problem, men hvordan kan jeg rette det?
Avatar billede phpwiz Nybegynder
12. juli 2003 - 11:01 #1
går ud fra det er cybercity du har ? ... hvis du læser på deres side, kan du se at der står at der kan være nogle problemer med deres megaboost, og derfor skal man kontakte deres support afd.
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
12. juli 2003 - 11:03 #2
Det er ikke kun megaboost. Det er også da jeg havde 2mbit/512.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2003 - 11:04 #3
Det er noget noget som alle oplever at deres download falder, når ens upload bliver brugt. DU kan ikke download med MAX og på samme tid upload med MAX.... Det er lidt mærkeligt og irritererne. Har høre at du skulle kunne ændre nogle ting i regedit og så kunne du mindste problemet..
Avatar billede minimo Nybegynder
12. juli 2003 - 11:05 #4
Hvis du deler opkobling med andre kan det være fordi de pludselig går på nettet og downloader os og så er det jo klart at forbindelsen bliver langsommere når der er flere på. Men ellers pænt nice forbindelse.. kan nu bedre li' forbindelsen på vores skole.. nogle gange helt op til 8 MB/sek.!!!
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2003 - 11:06 #5
PC-world eller computer-world har skrevet en aktikel for 1/2 år siden (tror jeg) om hvordan man kunne udnytte sig ADSL fuldt ud. Prøver lige at finde den :-D
Avatar billede popsy Novice
12. juli 2003 - 11:08 #6
Når du downloader, har du jo samtidig trafik op. Hver datapakke du henter ned, skal din pc jo bekræfte, før den næste bliver sendt. Dette sker mange gange i sekundet, og hvis din upload er begrænset fordi andre henter ved dig, er det jo logisk, at disse bekræftelser afsendes langsommere, og derfor også sløver din download.
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
12. juli 2003 - 11:11 #7
Jeg ved det godt, popsy. Det formindsker dog ikke irritationen. Måske ville løsningen være et program på computeren der kunne sætte max-upload hastigheden til eks. 40? Så ville problemet være løst.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2003 - 11:12 #8
Prøv at kigger på dette link: http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=2776&SegmentID=7018

HVIS du prøve, så husk at tage backup af af din regedit!!
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
12. juli 2003 - 11:16 #9
Det er bare ikke til Windows XP.
Avatar billede amplificator Nybegynder
12. juli 2003 - 11:25 #10
Det vil fint virke til WinXP også.
Avatar billede bad24 Nybegynder
12. juli 2003 - 11:39 #11
http://www.netlimiter.com/

Det her program kan faktisk ændre på de forskellige programmer, hvor meget båndbrede de må bruge.

// Lars
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 14:09 #12
Kunne du bruge svarene?