Avatar billede zqz Nybegynder
12. juli 2003 - 01:04 Der er 2 kommentarer

søge funktion? hjælp.

Er der nogen der kan hjælpe mig med den her søge funktion jeg har næsten fundet ud af alt men kan bare ikke finde ud af hvad jeg skal skrive i database

den søge funktion jeg har hedder Søge funktion v.2
inde på

http://www.dkscripts.starthotel.dk/php/andet.htm
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. juli 2003 - 01:07 #1
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
12. juli 2003 - 01:33 #2
$sql = mysql_query("select titel, PASSWORD(id) AS link, hits from downlist where titel like '%$seek%'");

titel -> en celle i en tabel
PASSWORD(id) -> en celle i en tabel hvor cellen hedder id og er krypteret vedhjælpr af password()

downlist -> tabelnavnet

der bliver søgt i cellen 'titel'