Avatar billede -=vortex=- Nybegynder
09. december 2000 - 17:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med et \"spøgelsesprogram\"

Jeg har her i den seneste tid oplevet at et eller andet program starter op sammen med mine opstarts programmer.

Egentlig ville jeg være lidt ligeglad hvis ikke det havde den største irriterende effekt.

Programmet ligner en meget lille sort firkant oppe i venstre skærmbillede, det er først fornylig jeg har lagt mærke til at der er denne firkant. Problemet ved denne firkant er at efter et bestemt interval vælger den sig selv, og dette er især problematisk under et spil eller blandt andet nu her hvor jeg skriver dette spørgsmål siden den lille sorte firkant hele tiden går ind oven på min browser og derfor skal jeg hele tiden klikke eller bruge ALT-TAB for at komme tilbage til min browser.

Det største problem er at jeg ikke ved hvad det er, og jeg har forsøgt at uninstalle en masse programmer og kørt CTRL-ALT-DEL på alle åbne programmer undtagen explorer, og jeg har prøvet at gøre min startup helt fri for programmer osv. Men ligemeget hjælper denne sorte firkant bliver stadig loadet oven på mine andre programmer hele tiden.

Jeg har overvejet om dette kunne skyldes et program som Internet Explorer har installeret \"on-demand\", og i så fald om man kan uninstalle alle de programmer som Internet Explorer har installeret i sig selv som Flash osv.

Håber nogen kan hjælpe mig med at slippe af med denne utroligt irriterende sorte firkant.
Avatar billede hobbez Nybegynder
09. december 2000 - 17:29 #1
Kan du højreklikke på det, og få lidt flere informationer?

Kører det kun når du har startet din browser?

Er der anden underlig aktivitet på din Puter? F.x. opkald til Internet eller andet?

/Rob
Avatar billede -=vortex=- Nybegynder
09. december 2000 - 20:48 #2
Jeg kan ikke højreklikke på det eller noget.

Programmet kører hele tiden også selvom jeg ikke har kørt nogen browser.

Der er ingen underlige aktiviteter udover det.
Avatar billede ravn1 Nybegynder
09. december 2000 - 21:25 #3
Du kan evt. prøve at starte Regedit, og se under:[HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run].
Hvis der står nogle programmer du er HELT sikker på du har slettet, kan du prøve at fjene dem!
Men vær meget forsigtig, sletter du den forkerte ka din Computer ik starte rigtigt op.
Avatar billede stigers Juniormester
09. december 2000 - 21:53 #4
Prøv med msconfig fra kør i startmenuen, vælg fanebladet start - her kan du se alle de programmer som starter med windows. Det er også mere sikkert at bruge end regedit da man jo kan komme til at slette det forkerte - med msconfig sletter du ikke men forhindrer programmet i at starte sammen med windows.
Avatar billede hau. Nybegynder
10. december 2000 - 01:05 #5
Prøv at downloade programmet System Mechanic 32-bit 3.5e fra

http://www.slaughterhouse.com/file11.html

Med det program kan du rydde grundigt op på din harddisk, og derved måske fjerne den sorte firkant. Good luck..sørg for at læse vejledningen grundigt først..

Hau.
Avatar billede jj2 Nybegynder
10. december 2000 - 14:21 #6
>>-=vortex=-

Prøv evt. følgende:

1. -Check først Programmer -> start (StartUP): -Slet alle dem du ikke har brug for. -Eller læg dem over i en Backup-folder på skrivebordet.

2. -Brug først MSCONFIG fordi det er mindre risikabelt end REGEDIT. (Findes normalt med: C.\\windows\\msconfig.exe)
-Væg start. -Fjern check-mærker ud for alle mistænklige TSR. -(Du kan altid sætte dem ind igen senere evt. under fejlsikker-start)

3. -Hvis 1 & 2 ikke hjælper er det antagelig en god ide at starte en virus-scanner fra en virusfree-bootdisk?

4. -Hvis 3 heller ikke hjælper bør du overveje afinstallering & geninstallereing af en eller flere mistænklige programmer.

5. -Når alle andre forsøg mislykkes hjæpe det ofte at starte forfra med fdisk -> patition -> formatering & geninstallation.

Håber det hjælper?

MVH
jj2