Avatar billede ganz Nybegynder
11. juli 2003 - 18:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ompartitionering & flytning af data samtidig ?

Jeg har en 11 Gb. Harddisk delt op i 2 partitioner (C & D)

C drevet er på 5600 mb. med 1100 mb. fri
D drevet er på 5000 mb. med  350 mb. fri

Jeg skal nu have flyttet 3.7 gb. data bestående af store filer fra C -> D drevet, hvilket jo ikke kan lade sig gøre, da der kun er 350 mb. fri på D drevet.

Så jeg går udfra at jeg må finde et program, der kan ompartitionere & flytte data samtidig !.

Jeg har partition magic og den ser ikke ud til at kunne gøre det ?

Håber der er nogen med en løsning ! :)
Avatar billede webdesigner Praktikant
11. juli 2003 - 20:09 #1
JA Potionmagic.
kan flytte og re-organiserer partioner...
Avatar billede ganz Nybegynder
11. juli 2003 - 20:53 #2
ja, men ikke flytte eksisterende data samtidig fra C -> D !!!
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2003 - 20:56 #3
Du er nok nødt til at gøre det trinvis.
Kryb dit c og udvid dit d og kopier
Gør det indtil diskene har den ønskede størrelse.
Ellers kan du brænde ud på en cd hvad du har en brænder og så ændre størrelser bagefter.
Avatar billede ganz Nybegynder
11. juli 2003 - 21:04 #4
Problemet er at den mindste fil der skal flyttes, fylder 1 gb, så det kan jeg jo ikke. Der kan ikke gøres nok plads til det på D drevet.

Dine forslag er fine, og jeg ved godt at jeg kan løse det det ved at brænde filerne, men det er en irriterende lappeløsning, som tager for lang tid. Jeg håbede at der måske var et værktøj/utility der kunne klare det i en mundfuld, el. 3 fluer med 1 smæk :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2003 - 21:14 #5
Jeg har være ude at kigge på google men fandt ikke noget der kan klare det i et hug, desværre.
Avatar billede ganz Nybegynder
11. juli 2003 - 21:16 #6
ellers tak for hjælpen ;-)
Avatar billede henninga Novice
13. juli 2003 - 02:27 #7
Hvad med WinZip og zippe dit d-drev.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. juli 2003 - 02:31 #8
hvis der er noget der skal pakkes ned, skal det gøres med WinRAR ( http://www.rarlab.com/download.htm ).. det pakker bedre ned end WinZip.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. juli 2003 - 02:32 #9
du bliver nok nød til at gøre som bertie skrev..
Avatar billede henninga Novice
13. juli 2003 - 03:07 #10
Så det er forbudt at bruge WinZip  ;o)
Avatar billede ganz Nybegynder
16. juli 2003 - 03:39 #11
Der er tale om i forvejen stærkt komprimerede filer, så nej .. jeg eftersøger et program, der kan ompartionere og flytte data samtidig !!! Anybody ?
Avatar billede squashguy Nybegynder
16. juli 2003 - 03:53 #12
Du kan bruge bertie's løsning, hvis du hakker filerne i små stykker, og flytter dem i små bidder ad gangen...
Avatar billede squashguy Nybegynder
16. juli 2003 - 03:56 #13
Eller du kunne bare købe en harddisk med hår på brystet.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 20:12 #14
lukketid?
Avatar billede ganz Nybegynder
28. oktober 2003 - 12:41 #15
Jeg vælger selv at acceptere pointene, da ingen har svaret på mit spørgsmål !
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2003 - 19:51 #16
Hvis du synes der var nogen du ville give point så skulle du lige bede den/dem om at lægge et svar inden du lukkede :-)