Avatar billede weirdprofessor Nybegynder
11. juli 2003 - 11:07 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

FTP driller!

jeg skal bruge en fil på ftp-url'en ftp://leech:leech@xxx.xxx.xxx.xxx:6969
og ja xxx.xxx.xxx.xxx ER en IP - vil bare ik lige afsløre den for sarte sjæle ;)

jeg har prøvet både med CuteFTP Pro 2.0 og FlashFXP 2.1. De kan godt forstå at "leech" er user, men ingen af dem fatter at "leech" er password :(

CuteFTP
STATUS:>      Getting listing ""...
STATUS:>      Connecting to ftp server xxx.xxx.xxx.xxx:6969 (ip = xxx.xxx.xxx.xxx)...
STATUS:>      Socket connected. Waiting for welcome message...
        220 Microsoft FTP Service (Version 5.0).
STATUS:>      Connected. Authenticating...
COMMAND:>    USER leech
        331 User name okay, need password.
COMMAND:>    PASS *****
        530 Not logged in.
ERROR:>      Not logged in.
STATUS:>    Connection closed.

FlashFXP
WinSock 2.0
Connecting to Untitled
Connected to Untitled -> IP=xxx.xxx.xxx.xxx PORT=6969
220 Microsoft FTP Service (Version 5.0).
USER leech
331 User name okay, need password.
PASS (hidden)
530 Not logged in.
Connection failed

det har jeg lidt svært ved at forstå - nogle der ka hjælpe mig?
På forhånd tak
Bo
Avatar billede jih Nybegynder
11. juli 2003 - 11:08 #1
har du prøvet at bruge FTP Server? jeg bruger den selv, og der er ik opstået problemer...
Avatar billede superanden Nybegynder
11. juli 2003 - 11:11 #2
jeg tror problemet ligger i at i ftp er der forskel på ´store og småbokstaver... tror du ikke muligvis han der har skulle intaste dine oplysninger kan have lavet et stårt L eller du måske laver et stort L..?
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. juli 2003 - 11:13 #3
Kan du på NOGEN som helst måde få det til at fungere?

Nu ved jeg jo ikke om du fatter minus eller har et reelt problem :-)

Skriver du brugernavn/password ind i de respektive felter i programmerne?

JP
Avatar billede nmh Nybegynder
11. juli 2003 - 11:18 #4
Hvad med skrive ftp://xxx.xxx.xxx.xxx i URL-linien i IE.
Hvis du har sat IE rigtigt op vil kan du i fil-menuen vælge 'log på som', og her kan du indtaste brugernavn og adgangskode. Måske skal du også have :6969 med.

Opsætning af IE: Vælg Funktioner/Internetindstillinger/Avanceret
Nu skal du sørge for der er check-mærke ved 'Aktiver mappevisning til FTP-steder' og 'Brug passiv FTP....'.
Avatar billede weirdprofessor Nybegynder
11. juli 2003 - 11:19 #5
webpsycho: kender ikke "ftp server", men jeg ka prøve at finde det
superanden: problemet ligger desværre ikke i store og små bogstaver - har prøvet
jpvj: hehe jeg har været inde på MANGE ftp-servere efterhånden - jeg skriver bare hele adressen, ftp://leech:leech@xxx.xxx.xxx.xxx:6969, ind i "user".. så finder programmerne selv ud af det - har oz prøvet at indsætte dem manuelt..
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. juli 2003 - 11:20 #6
nmh> Passiv FTP: Det kommer helt an på, om serveren er konfigureret til det...

Generelt mangler alle (næsten) en forståelse for hvordan FTP arbejder. Jeg ser mange indlæg, hvor der blot står "åbn for port 20 og 21 i din firewall". Jeg korser mig hver gang...

JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. juli 2003 - 11:21 #7
OK - så er det nok et serverside problem, hvis du overhovedet ikke kan logge på den server.
Avatar billede kenneth_vindum Nybegynder
11. juli 2003 - 11:21 #8
Det er ikke sikkert at den accepterer brugernavnet leech. Mange FTP-Servere siger bare "331 User name okay, need password" til alle brugernavne (uanset hvad man skriver til dem). Det er for at undgå at hackere kan regne ud hvilke brugernavne der er aktive på FTP-Serveren. Så du skal både være opmærksom på at det kan være dit password OG dit brugernavn det kan være galt med...
/Kenneth
Avatar billede nmh Nybegynder
11. juli 2003 - 11:23 #9
jpvj>Ofte er det nok med det første check-mærke. Hvis det ikke virker så sæt det næste på også.
Avatar billede weirdprofessor Nybegynder
11. juli 2003 - 11:25 #10
nmh: prøvede præcis det du sagde, men der kom ik noget login-vindue op - klagede bare over at jeg prøvede at lave anonym login. Så prøvede jeg at skrive hele adressen ind ftp://leech:leech@xxx.xxx.xxx.xxx:6969, men den godtog HELLER ik at "leech" var pass.
"Could not login to the FTP server with the user name and password specified."
Avatar billede kenneth_vindum Nybegynder
11. juli 2003 - 11:27 #11
jpvj --> Ja, der er ikke nogen der har sagt at FTP protokollen er gennemtænkt ;o). Det ligger på grænsen til port-svinderi sådan som den den håndterer up/downloades.
Avatar billede weirdprofessor Nybegynder
11. juli 2003 - 11:29 #12
kenneth_vindum: ok tak
jpvj: tjae du har jo nok ret så.. men jeg ka jo godt connecte til den ellers ville den jo have lavet error #10060, hvilket jo ikke er tilfældet!
Avatar billede nmh Nybegynder
11. juli 2003 - 11:32 #13
weirdprofessor>Du skal, når du udfyldt URL-linien se hvad der sker. Der kommer sikkert så en fejlmedelelse fra serveren. Så skal du i fil-menuen i IE vælge menupunktet 'Log på som'. Hvis det mangler er IE ikke sat rigtigt op.
Avatar billede weirdprofessor Nybegynder
11. juli 2003 - 11:37 #14
nmh: det manger ikke.. i "log på som" står der "leech".. såe

en af mine venner har lige prøvet at logge på serveren.. han får samme resultat - så jpvj har nok ret når han siger det er et server problem
Avatar billede kenneth_vindum Nybegynder
11. juli 2003 - 11:40 #15
Jep, det er nok et serverproblem, men hvis der er en router ind imellem jer, så vær opmærksom på at mange routere kan finde på at lege "klippe/klistre" i ftp-kommunikation, hvis de er sat op til at blokere for noget, eller til at understørre kommunikationen. Hvis det er tilfældet, prøv så at gå uden om routeren, eller bruge en anden port end port 21.
Avatar billede weirdprofessor Nybegynder
11. juli 2003 - 11:46 #16
kenneth_vindum: heh jeg bruger IKKE port 21! bruger port 6969, som også er angivet i url'en.. og for øvrigt virker det hele ikke med port 21
Avatar billede weirdprofessor Nybegynder
11. juli 2003 - 11:59 #17
hmm i ska ha tak for hjælpen allesammen :) jeg vælger at gi pointene til jpvj, da det tyder på han har ret i hans svar..
Avatar billede kenneth_vindum Nybegynder
11. juli 2003 - 12:05 #18
;o) tja.. det har du jo ret i.