Avatar billede tjatten Nybegynder
10. juli 2003 - 23:49 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Problemer med "active-x objekter"

Hej,
Jeg har nogle sikkerheds indstillings problemer, når jeg kommer ind på en del sider kommer der et vindue op med: "De aktuelle sikkerheds indstillinger forhindrer, at ActiveX-objekter kan køres på denne side. Dette kan medføre at siden ikke vises korrekt".
Jeg bruger ZoneAlarm Pro og har en mistanke om at det er den der laver problemer. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kan sætte den så jeg ikke får de ActiveX problemer.
Henrik
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. juli 2003 - 00:02 #1
Har selv haft samme problem, men ikke i ZoneAlarm. Jeg satte indstillingen i browseren - funktioner - internetindstillinger - fanebladet sikkerhed - brugerdefineret - tillade ActiveX- objekter
Avatar billede tjatten Nybegynder
11. juli 2003 - 00:04 #2
Hej, det har jeg prøvet, jeg gav alle ActiveX lov, men det hjalp ikke, :o(
Avatar billede fromsej Praktikant
11. juli 2003 - 00:07 #3
Den laver ikke problemer, den beskytter dig mod diverse skidt, der kommer i ActiveX objekterne.
Avatar billede tjatten Nybegynder
11. juli 2003 - 00:09 #4
Det ved jeg, men det er ret træls og jeg ved at det kan rettes.
Avatar billede ebe Praktikant
11. juli 2003 - 00:55 #5
Beskeden kommer fra internet explorer, og det skal du egentligt være glad for. Næsten det eneste som kommer med active-x er, som fromsej siger, skidt.
Avatar billede tjatten Nybegynder
11. juli 2003 - 00:59 #6
Hmm, det er noget der for nylig er opstået, har ikke haft det før, men jeg legede lidt med ZoneAlarm, :o(, og kan selvfølgelig ikke huske indstillingerne før. Er der slet ikke noget at gøre ved det?.
Avatar billede ebe Praktikant
11. juli 2003 - 01:17 #7
Jo, du kan slå zone alarm fra eller afinstallere den, og se hvad der sker. Hos mig kommer meddelelsen, når jeg lukker for active-x i brovseren. Og den er konstant sat til spørg, og det er MEGET sjældent jeg tillader:)
Avatar billede tjatten Nybegynder
11. juli 2003 - 01:20 #8
ok, jeg prøver at slå ZoneAlarm fra
Avatar billede ebe Praktikant
11. juli 2003 - 01:20 #9
Du kan også prøve at opdatere internet explorer med windows update, jeg ved ikke hvilken version du kører. Du kan også vælge at afinstallere den under tilføj/fjern programmer, når du så bliver spurgt om du vil afinstallere eller reparere, vælger du reparere. Ellers har jeg ikke flere gode ideer, umiddelbart.
Avatar billede tjatten Nybegynder
11. juli 2003 - 01:25 #10
Det hjalp ikke at slå ZoneAlarm fra, men jeg prøver at reparere IE
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. juli 2003 - 01:27 #11
Det var nok en god idé for det første svar burde have hjulpet dig. Når du nu alligevel skal i gang med en rep. syntes jeg også lige at du skal opdatere via update så du får alt nyt med, gælder også for Windows, kan være at du derved slipper helskindet ud af det.
Avatar billede ebe Praktikant
11. juli 2003 - 01:31 #12
Men igen, som fromsej siger, og jeg ved ikke hvor du færdes på nettet: Hvis du tillader active-x, står du pludselig med en dialer, en skiftet hjemmeside, en computer som ikke kan slukkes, og meget meget mere....... Jeg ville af praktiske årsager bare være glad for det, af intellektuelle skide irriteret :)
Avatar billede tjatten Nybegynder
11. juli 2003 - 01:31 #13
det hjalp ikke ar reparere IE, men jeg prøver at hente opdateringer
Avatar billede tjatten Nybegynder
11. juli 2003 - 01:35 #14
Ok, hvem skal jeg give point til, noget skal i have for hjælpen, :o)
Avatar billede ebe Praktikant
11. juli 2003 - 01:36 #15
hvem hjælp? *lol*
Avatar billede ebe Praktikant
11. juli 2003 - 01:37 #16
kan du køre active-x objekter nu? Som jeg ser på zone-alarms hjemmeside, er det ku pro versionen som har active-x kontrol.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. juli 2003 - 01:38 #17
Til den hvis oplysning har hjulpet dig. Til dig selv hvis intet har hjulpet ;)
Avatar billede tjatten Nybegynder
11. juli 2003 - 01:39 #18
Kan i ikke dele dem, :o)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. juli 2003 - 01:40 #19
Jo, så skal du få dem som ikke har lagt et svar til at ligge et.
Avatar billede ebe Praktikant
11. juli 2003 - 01:42 #20
men jeg vil da gerne vide hvordan det gik og om det virker, det er rart at vide en anden gang......
Avatar billede tjatten Nybegynder
11. juli 2003 - 01:44 #21
Jeg har hentet opdateringer, men det hjalp heller ikke, :o(
Avatar billede tjatten Nybegynder
11. juli 2003 - 01:45 #22
Opfordrin til alle om at lægge et svar, :o)
Avatar billede ebe Praktikant
11. juli 2003 - 01:47 #23
Så synes jeg, at du selv skal lægge et svar og tage points retur. Når du engang løser det, lægger du løsningen her, så læser vi den og bliver klogere :)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. juli 2003 - 01:50 #24
Nemlig. Kan se at du skal helt ned i lav sikkerhed før den vil hente ActiveX  automatisk, og det er jo bestemt ikke en løsning som du kan leve med.
Avatar billede tjatten Nybegynder
11. juli 2003 - 01:50 #25
Ok, det er hermed gjort, men tak for hjælpen alligevel, og jeg skal nok skrive hvis jeg finder ud af det, og det gør jeg, "måske". :o)
Avatar billede ebe Praktikant
11. juli 2003 - 01:53 #26
ok, held og lykke :)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. juli 2003 - 01:54 #27
Ditto herfra. Og skulle vi finde løsningen får du den også. Håber at du finder ud af det:)
Avatar billede tjatten Nybegynder
11. juli 2003 - 01:57 #28
Tak skal i have, jeg glæder mig til at få løsningen, :o). nu er det sovetid, job i morgen. Endnu engang tak for jeres tålmodighed, :o).
Avatar billede ebe Praktikant
11. juli 2003 - 21:53 #29
har du sat din IE til standardindstillinger i fanebladet sikkerhed, det kan være du stadig blokerer for java applets, og at meldingen bare er den samme som active-x.
Avatar billede tjatten Nybegynder
12. juli 2003 - 11:05 #30
Jeps, IE er sat til standard