Avatar billede hau. Nybegynder
09. december 2000 - 14:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Blokering af Word dokument

Er det muligt at blokere adgangen til et Word dokument efter det har været åbnet x antal gange, så man for eksempel lagde en blokering ind efter det havde været åbnet 3 gange og det så krævede en kode eller blot ikke kunne åbnes igen…??
Avatar billede mmp Nybegynder
10. december 2000 - 12:19 #1
Jeg kunne forestille mig, at man kunne kode sig ud af det vhja VBA
Avatar billede gitte06 Nybegynder
11. december 2000 - 14:01 #2
-Du kan evt. gøre det, at du siger \"save as/gem som\" - her har du mulighed for at indsætte password dels for ændringer og dels med \"read only\" - det gør du under options.
Ved ikke om det lige kan lade sig gøre, at programmere sig ud af det... - men du kan jo ex. sætte read only på password´et, og så er det kun de \"indviede\" der har adgang til dokumentet.
Avatar billede hau. Nybegynder
12. december 2000 - 03:49 #3
Hvad er VBA...??

Udmærket ide\' men det er væsentligt at det kan læses x-antal gange af brugeren, og så blokere når det antal gange er nået..
Avatar billede gitte06 Nybegynder
14. december 2000 - 09:04 #4
Du kan evt. sende det i en Out-look mail med tidsbegrænsning på. Det løser så desværre ikke problemet med \"antal gange\" brugeren læser dokumentet, men mailen \"sletter sig selv\" efter en vis periode. Du kan evt. sætte en deadline indenfor en periode af 7 dage.
Det var selvfølgelig en anden mulighed, der måske var værd at overveje.
Avatar billede hau. Nybegynder
14. december 2000 - 09:22 #5
Ja, vi er inde på noget af det rigtige..Det er blot det, at det gerne skulle kunne lade sig gøre i et Word dokument..

Hau.
Avatar billede gitte06 Nybegynder
18. december 2000 - 07:38 #6
Okay, jeg gav det et forsøg. Så er jeg desværre bange for, at jeg er udtømt for idéer. Håber der er et andet klogt hoved, der kan hjælpe dig.