Avatar billede kll Nybegynder
10. juli 2003 - 21:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Scroll bar skal være anderledes

Hej

Nu har jeg siddet længe og leget med min scroll bar, for at få den til at passe ind i mit nye design. Jeg kan bare ikke få den helt som jeg vil have. Jeg syntes den er for stor og klodset til mit design.
Jeg har prøvet at gøre så den ser lidt mindre ud, ved at gøre rammen på scroll baren samme farve som baggrunden.

Kan man lave nogle andre slags scroll bar´e, end de normale? Gerne med eksempler!
Måske en slags baggrunds billede på scrollen, hvis man kan.

I kan se en demo af siden på http://www.kll.madness.dk
(grafikken er lidt lang tid om at loade fordi det er en demo og lavet i bmp).
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
10. juli 2003 - 21:50 #1
du kan evt prøve scrollbar styler fra codelifter
http://www.codelifter.com/sbs55index.html

med dette prg kan du forholdsvishurtigt prøve en masse forskellige effekter :)
Avatar billede psychoras Novice
11. juli 2003 - 11:15 #2
Avatar billede kll Nybegynder
11. juli 2003 - 12:23 #3
Er det ikke bare normale scrollbare, som der bare har en anden farve. Det kan jeg godt finde ud af. Jeg ville vide om man kunne lave dem, så de ser anderledes ud end normalt.
Avatar billede psychoras Novice
11. juli 2003 - 13:09 #4
Der må jeg melde pas, men hvis du laver alle farverne udover arrow coloren om til den samme farve som din baggrund er der kun 2 pile som så virker som scroll og giver en ret fed effekt..
Avatar billede speakfreak Nybegynder
11. juli 2003 - 13:11 #5
Din scrool bar kan ikke være anderledes, kun på din egen computer - der kan du selv sætte indstillingerne - men andres computere vil fortsat være standard eller den de selv har valgt.
Avatar billede psychoras Novice
11. juli 2003 - 20:38 #6
Tak for point, jeg tror nu altså godt at man kan lave scrollbaren anderledes..
Se fx. denne side http://robouk.mchost.com/ (ude i venstre side ved latest news er scrollbaren anderledes)

Hvordan man laver den sådan ved jeg desværre ikke..
Avatar billede speakfreak Nybegynder
13. juli 2003 - 13:14 #7
Den er ikke anderledes, det er e der får dig til at tror det.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
14. juli 2003 - 20:21 #8
..... I see - var ikke klar over det var det du efterlyste.
Ved godt du har afsluttet dit sp, men her er et link til hvordan man kan tilpasse scrollbaren så den får et noget anderledes udseende ;) http://www.codeproject.com/cs/miscctrl/flatscrollbars.asp?target=scrollbar