Avatar billede mesleepy Nybegynder
10. juli 2003 - 20:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af exchange 2000.

Jeg prøver på at sætte en 2003 Exchange server op, men det driller sku.

Er der en som kort kan fortælle hvad der er nødvændigt at konfigurere i den for at man kan modtage mails?

Jeg kan fint sende mellem kontoer, men ikke ude fra og ind. Hvad har jeg glemt?

/Kim
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2003 - 20:45 #1
har du husket en MX record, på en offentlig DNS, der peger på din server?
Avatar billede mesleepy Nybegynder
10. juli 2003 - 20:46 #2
Jep....

tjeck evt selv på mesleepy.dk

/Kim
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2003 - 20:49 #3
Er det en 2000 eller 2003 server, du nævner begge i dit størgsmål.
Avatar billede mesleepy Nybegynder
10. juli 2003 - 20:52 #4
2003...men forskellen er ikke så stor til 2000, så svar til begge vil hjælpe :)
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2003 - 20:57 #5
Din exchange svarer ikke på telnet på port 25.
Har du en firewall der blokerer? Har du routet rigtigt til serveren?
Avatar billede mesleepy Nybegynder
10. juli 2003 - 20:58 #6
Nope....ingen firewall og alle porte i routeren er routet videre til serveren.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2003 - 21:01 #7
En Exchange 2000 plejer at virke med en standard opsætning, prøv at genstarte din SMTP server.
Avatar billede mesleepy Nybegynder
10. juli 2003 - 21:03 #8
Har jeg prøvet flere gange :(

Kom lige i tanke om noget....har TDC medarbejderbredbånd, er der ikke noget med de har lukket for nogle porte til mailservere?
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2003 - 21:06 #9
Jo der noget med TDC og SMPT. Så det er nok dem der blokerer for port 25.
Avatar billede kdn Nybegynder
10. juli 2003 - 21:16 #10
Jo, de blokerer for port 25, så du skal tilføje en ekstra MX-record til deres "fup"-server, - backup-mx.post.tele.dk, på din DNS
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2003 - 21:29 #11
>kdn
Jeg har set at du har svaret, men jeg var lige ved at finde linket.

http://privat.tdc.dk/artikel.php?id=48678&dogtag=tdc_p_int_bred_faq

For at forhindre misbrug af mailserveren, er tcp/25 (mailserver porten) blokeret i TDC' s router, og derfor skal man i DNS sætte en sekundær mailserver (backup-mx.post.tele.dk) ind, og dette gøres som følger:
mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x
domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.
Avatar billede mesleepy Nybegynder
10. juli 2003 - 21:31 #12
Jeg er nu nødtil at give den til tpo.

Han er trodsalt den som har gjort alt arbejdet :)
Avatar billede honne Praktikant
10. juli 2003 - 21:32 #13
En god side om Exchange Server

http://www.msexchange.org/
Avatar billede kdn Nybegynder
10. juli 2003 - 21:36 #14
Det er bare OK, - ingen brok herfra...;-)