Avatar billede sportenkim Nybegynder
10. juli 2003 - 20:11 Der er 7 kommentarer

UPS - Hvad er det for noget

Hej. Jeg vil gerne hører om der er nogen der kan hjælpe mig med hvad UPS er for noget. Min pc slukker af sig selv mange gange. Har UPS noget med det at gøre.
Avatar billede riversen Nybegynder
10. juli 2003 - 20:15 #1
uninterruptable power supply...

du kan tilslutte en slag kæmpe batteri, som giver pc'en strøm hvis du har størmafbrydelse, så nej, det har ikke noget med det at gøre.
Avatar billede riversen Nybegynder
10. juli 2003 - 20:17 #2
hvis du højreklikker på denne computer --> vælger egenskaber --> avanceret --> indstillinger (under start og genoprettelse). Her kan du fjerne krydset i genstart automatisk.

Dette bevirker dog at du får en blå skærm istedet er jeg ret sikker på, men det kan give en idé om hvad der er galt. Du kan evt. også prøve at kigge i logbog i kontrolpanel --> administration om der skulle være nogle fejl og advarsler.
Avatar billede sportenkim Nybegynder
10. juli 2003 - 20:26 #3
Jeg har prøvet og fjerne krydset i genstart det ikke
Avatar billede riversen Nybegynder
10. juli 2003 - 20:29 #4
betyder det, den genstarter alligevel?
Avatar billede nmh Nybegynder
10. juli 2003 - 20:34 #5
ustabiliteten kan måske skyldes RAM-fejl. Hvor meget RAM har du i?
Hvor mange Ram-"klodser"?

Hvis du har flere så prøv at køre maskinen med mindre RAM. Så kan du måske finde frem til at en af kredsene er fejlbehæftet.
Nogle gange vil blot det at tage RAM-kredse ud og sætte dem i igen klare problemet.

Der findes prgrammel til at kontrollere RAM, men jeg kan ikke lige finde hvor man kan hente et sådant program.
Avatar billede hcma Novice
11. juli 2003 - 11:50 #6
http://www.memtest86.com/    tester dine ram
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. juli 2003 - 19:45 #7
Sku' vi få noget respons her tak ?

/victor-1