Avatar billede lmn Nybegynder
10. juli 2003 - 19:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

antialising på text

Kan man fjerne antialising på text i Flash?

mvh, L
Avatar billede mat Nybegynder
10. juli 2003 - 20:08 #1
Du kan bruge dynamisk tekst eller bruge de specielle pixelfonte der er lavet til ikke at antialiase i flash,

mvh mat
Avatar billede lmn Nybegynder
10. juli 2003 - 20:27 #2
ok, tak :)
Avatar billede mat Nybegynder
10. juli 2003 - 21:57 #3
hm?
Avatar billede jakwag Nybegynder
11. juli 2003 - 10:31 #4
hej

Du kan også sætte et statisk tekstfelt til useDeviceFonts.

Men husk at i begge tilfælde du skal bruge en font som brugeren har på sin computer. Typisk vil man vælge en af font grupperne _sans, _typewriter eller _serif.

Hvis du bruger en eller anden speciel skrift og du ønsker at den ikke er antialised har du kun én mulighed. Du kan sætte et dynamisk textfelt til at have embedded fonten, men så bliver den pludselig antialiased. Men hvis du med actionscript embedder fonten, gør den ikke. Så lav et dynamisk tekstfelt og embed fonten med AS.

Eller du kan selvfølgelig som mat siger, bruge pixelfonte.

: ) Jakob
Avatar billede lmn Nybegynder
11. juli 2003 - 12:44 #5
Ok, jeg bruger Verdana, så løsningen med et statisk tekstfelt og useDeviceFonts lyder fin til formålet.

Kom til at tænke på om Verdana mon vil være at finde default på mac'er, når de begynder at bruge Safari browseren i stedet for Explorer..

Nå men tak for hjælpen,
L
Avatar billede onkelmor Nybegynder
11. juli 2003 - 16:46 #6
Hvorfor fik Mat ikke point, undskyld jeg spørger?
Avatar billede lmn Nybegynder
11. juli 2003 - 18:16 #7
sorry jeg er ny med det her, troede faktisk han havde fået. Kigger lige på det
Avatar billede lmn Nybegynder
11. juli 2003 - 18:19 #8
jeg kom til at give mig selv pointene..? Flot. Hmm, sådan går det når man skynder sig, men jeg har altså ikke lige brugt der her før. Hvad med at jeg oprettede spørgsmålet igen, mat?
Avatar billede mat Nybegynder
11. juli 2003 - 18:40 #9
det er helt iorden, du kan oprette et spørgsmål med titlen "point til mat" og ligge en reference til dette, jeg synes dog også at jakwag fortjener for sin opfølgende kommentar, så vi kan bare splitte dem (vælg avanceret når du vil tildele point (mener jeg da))....(så skal titlen vel egentlig være "point til mat og jakwag" :)

mvh mat
Avatar billede lmn Nybegynder
11. juli 2003 - 18:44 #10
ok, det lyder som en fin ide