Avatar billede pasch Nybegynder
10. juli 2003 - 18:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ny PC, Stem lige om den er god tak?

Skal have en ny computer. Jeg bestemmer selv hvad der skal i, men forhandleren samler den for mig:

Pentium 4 2400MHz, S478 800 NW-C
Bundkort: ASUS P4P800
Ram: 2x DDR Kingston PC3200 256 MB
Grafik: Sapphire Radeon 9000 PRO 128MB
Harddisk: Maxtor DiamondMax Plus 8 40GB Fluid
Lydkort: Soundblaster 5.1
Diskdrev: 1.44 floppy =
Dvd drev (ik brænder): Asus DVD-E616
Kabinet: Codegen MidiTower ATX-6049-C10

Koster 6066 inkl. samling!

Vil i lige give en stemme på hvor god den er i forhold til prisen? mellem 1 og 10
Avatar billede bad24 Nybegynder
10. juli 2003 - 18:25 #1
hvor køber du den?
Avatar billede djreder Nybegynder
10. juli 2003 - 18:31 #2
Giver den 8,5/9 i skala mellem 1 og 10.

Det er da pisse billigt!
Avatar billede pasch Nybegynder
10. juli 2003 - 18:35 #3
Jeg køber den fra www.pcfocus.dk

andre der vil give en stemme ?
Avatar billede chalde Seniormester
10. juli 2003 - 18:37 #4
Rimelig billigt, men det er heller ikke den største harddisk og et middelmådigt grafikkort. Men ellers ser det meget godt ud.
Husk på at en brænder koster mindre end dvd-drevet, så hvis du har en stationær dvdafspiller ville jeg tage en cd-brænder istedet.
Avatar billede pasch Nybegynder
10. juli 2003 - 18:46 #5
nå ja... Harddisken er bevist valgt da jeg har en 40 GB i forvejen, og der er INGEN problemer med at få plads til mine ting! Grafikkortet skal bare kunne køre CS fint, og så skal det kunne køre de "nye" spil sådan nogenlunde.

Kan en Cd-brænder godt afspille cd-rom'er ??
Avatar billede chalde Seniormester
10. juli 2003 - 18:48 #6
Jep. En cdbrænder er både brænder og læser. Der findes også brændere der kan brænde cder(IKKE dvd) samt læse cd og dvd. Og så selvfølgelid dvd-brændere (halvdyre)
Avatar billede chalde Seniormester
10. juli 2003 - 19:10 #7
Men prøv også at kigge på www.shg.dk under produkter->pcsystemer.
Avatar billede vic256 Nybegynder
10. juli 2003 - 23:49 #8
Grafikkortet er da væsentligt under middel... Om ikke andet, så udskift det med et Geforce TI4200 til samme pris, selvom det så ikke er DX9 kompatibelt, men væsentligt hurtigere.....

Ellers ville jeg i ATI regí nok købe et Radeon 9500 Pro, dog en smule dyrere...

Disken er fin, ikke den største men hurtig og lydsvag..

Resten ser sgi også ok... Et fornuftigt køb efter min mening...
Avatar billede pasch Nybegynder
13. juli 2003 - 15:10 #9
hvor meget har directx 9 betydning ??
Avatar billede tobias28 Praktikant
13. juli 2003 - 15:14 #10
ikke meget lige nu, - men de fremtidige spil bruger directX 9.0 features og vil selvfølgelig så køre bedst med et grafikkort der understøtter det...

...men ti4200'eren er fin til nutidens spil.....men nok ikke fremtidssikker!
Avatar billede linkmaster Nybegynder
13. juli 2003 - 15:17 #11
jeg vil give den en karakter på 8 med pil op ad...
Her er det dårlige ved den:
Ram: 2x DDR Kingston PC3200 256 MB
Grafik: Sapphire Radeon 9000 PRO 128MB
Harddisk: Maxtor DiamondMax Plus 8 40GB Fluid
Harddisken er god nok for den har kuglelejrer af gele og det gør at den ikke larmer med der er ikke så meget plads..
så hvis det var mig så ville jeg nok ofre lidt mere penge..!
og få Geforce 4 Ti eller noget og 512 DDR ram..
Avatar billede linkmaster Nybegynder
13. juli 2003 - 15:18 #12
en brænder fungerer ligesom et Cd-drev bortset fra at den kan brænde cd´er
Avatar billede pasch Nybegynder
13. juli 2003 - 16:05 #13
ja, jeg har også bestemt at vælge et ti4200 128 mb.
Linkmaster- Der er jo også 512 ddr ram... det er bare 2x 256, som er bedrer end 1x 512!