Avatar billede gubi Nybegynder
09. december 2000 - 12:19 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

RAM

Jeg har en IBM ram plade, som jeg har fået af vide er \"EDO DRAM 168 pin Buffered\" hvad betyder det, og hvad maskiner passer de i?

det giver 300 point
Avatar billede mulle Nybegynder
09. december 2000 - 12:28 #1
Hvis der på ramklodsen står IBMram, så kan du højst sandsynligt kun bruge den i en IBM maskine, det er paritetsram og passer kun i deres maskiner. Det er almindelige EDO ram, men det er ikke 168 pins.. EDO ram er kun 72 pins, og sdram er 168 pins, så et eller andet sted passer din beskrivelse ikke. At de er bufferet kan jeg ikke lige sige, men jeg kan sikkert finde ud af det til dig, hvis det skal være......

mulle
Avatar billede ctv! Nybegynder
09. december 2000 - 12:32 #2
Hej

De EDO DRAM passer kun på de meget gamle maskiner som P200 og sådan.... Men du kan stadig få motherboards hvor der både er til EDO og PC100 Ram.

CTV!
Avatar billede gubi Nybegynder
09. december 2000 - 12:34 #3
Rammene er undersøgt af en IT Specialist, som svarede at rammene var \"EDO DRAM 168 pin Buffered\"
jeg skal ikke vide hvad sokler de passer i, men er det special ram eller hvad, for som mulle skriver, plejer EDO RAM jo kun og være 72 pins, men det her er altså en 168 pins.
Avatar billede chruker Nybegynder
09. december 2000 - 12:56 #4
Nu kan en IT Specialist jo også tage fejl :-)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
09. december 2000 - 12:57 #5
Jeg sidder med noget ala. dig.
Min svoger har en IBM maskine og der sidder netop det RAM du siger.
Det _er_ EDO RAM, 168 pin og det må jeg indrømme at det havde jeg overhovedet ikke set før.
Men jeg kontaktede IBM for og høre dem om de brugte SD-RAM dengang i deres Pentium 166 MHz maskiner og det svarede deres support nej til og at det var EDO RAM i stedet.
Den computer min Svoger har er en IBM Aptiva, nærmere model nr. har jeg ikke undersøgt.
Så det du har hørt er altså rigtig nok.
Avatar billede chruker Nybegynder
09. december 2000 - 12:58 #6
Der må næsten være nogle numre på enten printet eller på chipsene, som kan slåes op.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
09. december 2000 - 13:00 #7
Dermed er det altså speciel RAM som IBM bruger/brugte til deres computere.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2000 - 13:03 #8
Hvis du skal have nye ram til en ibm så skal de bestilles hos http://www.memory-card-technology.com/ , hvis du ikke r så heldig, at kunne rende nogle op et sted. Husk blot hvis du vil have yderlig Ram i en IBM, så skal du skifte alle klosserne eller kan du godt få problemer.

Hvor stor er den Ramplade du har?
Avatar billede gubi Nybegynder
09. december 2000 - 13:06 #9
Den plade jeg har er en 128 mb.

til Maniacdaog: Kan du hører din svoger om han er interreseret i at købe måske.

jeg skal ikke bruge ram, skal have solgt den plade jeg har.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. december 2000 - 13:50 #10
Hvis du skal have solgt den plade du har, så smid den på www.qxl.dk, www.dba.dk, med videre. Maniacdog har jo specificeret hvor modulet kan finde anvendelse.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2000 - 14:08 #11
Hvad skal du have for den?
Avatar billede gubi Nybegynder
09. december 2000 - 14:11 #12
Avatar billede maniacdog Nybegynder
09. december 2000 - 14:16 #13
Hvor mange MB var den på?
Og hvordan kan det være du har afvist?
Avatar billede gubi Nybegynder
09. december 2000 - 14:17 #14
128 mb plade til 530

maniacdog, skriv et nyt svar, så får du dine point
Avatar billede maniacdog Nybegynder
09. december 2000 - 14:18 #15
Så lige hvor mange MB den er på, men hvordan kan det være du afviser?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
09. december 2000 - 14:18 #16
Okay, jeg kan prøve og ringe og høre ham, vender lige tilbage lidt senere...
Avatar billede maniacdog Nybegynder
09. december 2000 - 15:19 #17
gubi> Han er ikke interesseret i og købe dem.
Han siger han snart skal til og opgradere til noget andet end IBM.
Men som xtom\' skriver så er der nok god chance for og kunne sælge dem på www.qxl.dk eller www.dba.dk
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2000 - 16:09 #18
ØV kan ikke bruge den til min maskine desværre.