Avatar billede chaospilot Nybegynder
10. juli 2003 - 15:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Klienter kan ikke logge på OWA (HTTP/1.1 401 Unauthorized)

Jeg har lavet en helt standardinstallation af SBS 2000 med Exchange 2000. Outlook web access virker, når jeg logger mig på med brugeren "administrator", men ikke med de andre almindelige brugere. Heller ikke hvis jeg tilføjer en bruger administratorrettigheder.

Hvad går der galt???? Jeg syntes selv jeg har prøvet alt, inkl. Microsoft support, som kun i denne problemstilling, kunne fortælle mig, at det var torsdag i dag...
Avatar billede walbum-data Nybegynder
24. juli 2003 - 21:21 #1
Der er vist noget med, at Exchange opretter en gruppe som hedder OWA. Den skal brugerne være medlem af. Det er vist i øvrigt denne gruppe som står i en policy som må logge lokalt på serveren.
Avatar billede antiquado Nybegynder
24. juli 2003 - 23:37 #2
Jeg havde samme problem men fik det til sidst løst ved at følge den server configuration checklist, der er beskrevet på http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/support/exchange/content/whitepapers/owa_tshoot.asp&FR=0

Tilhængere af analytisk fejlsøgning havde selvfølgelig foreslået at tage et skridt ad gangen, men jeg gik bare hele bøtten igennem til sidst i desperation.

Husk at afslutte admin-programmet så ændringerne gemmes - det kostede mig en ekstra time ;-)
Avatar billede neo100 Nybegynder
28. juli 2003 - 22:32 #3
Avatar billede chaospilot Nybegynder
13. august 2003 - 13:24 #4
OK, det virkede!