Avatar billede imakeweb2u Nybegynder
09. december 2000 - 11:56 Der er 9 kommentarer

Odelling af drev via f-disk???

Hvad skal jeg helt præcist gøre for at opdele min hardisk via fdisk???
Avatar billede handmade Nybegynder
09. december 2000 - 12:00 #1
Vær opmærksom på at du mister alle data.
Kør evt. fdisk fra din bootdisk.
Sæt dig ind i betydningen af primær og udvidet partition
Læs evt. her om en detaljeret fremgangsmåde: www.mkdata.dk
Avatar billede ctv! Nybegynder
09. december 2000 - 12:00 #2
Først skal du oprette en primær partition! Derfor en sekundér partition, så skal du formatere alle drevene, og så virker. Dette eksempel er kun hvis du vil dele den op i 2.

CTV!

Held og Lykke.
Avatar billede imakeweb2u Nybegynder
09. december 2000 - 12:40 #3
hvad er best at gøre det med fdisk eller det der program?
Avatar billede ctv! Nybegynder
09. december 2000 - 12:44 #4
Helt klart Fdisk synes jeg. Det er enkelt og nemt, og det virker... :)

CTV!
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2000 - 14:16 #5
Hvis du ikke vil bruge fdisk, som klart er det bedste, hvis du ikke har noget af betydning på din PC\'er, så er mulighed PowerQuest PartitionMagic 6,0 som bliver præsenteret her: http://www.swanholm.dk/software/showproduct.cfm?ProID=204
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2000 - 14:17 #6
Bemærk demoversion kan ikke opdele kun demonstrere.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
09. december 2000 - 23:32 #7
Skal Jeg forklare helt præcist hvad du skal gøre i fdisk?

Hilsen Lars
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2000 - 10:26 #8
Der er efterhånden mange som har spurgt om dette emne, så det kunne være Idanielsen du skulle lave en vejledning, som kunne ligge enten under et spørgsmål, eller også skulle vi måske lave en svarside, med relation til eksperten, hvor ofte stillede spørgsmål kan findes.
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
19. april 2001 - 18:15 #9
Du gør så dan her
BAre oprettet du en sekundér partition men du skal første formater den og så fungere den