Avatar billede jena Nybegynder
10. juli 2003 - 10:31 Der er 16 kommentarer

kan ikke få adgang til filer som er i brug på netværk

kan ikke få adgang til filer som er i brug på netværk.
drevet på netværks computer er montet som drev Z.
jeg kan godt få adgang til de fleste filer men når filerne bliver brugt af en anden på netværket kan jeg ikke åbne filen. hvad kan jeg gøre ved dette?
Avatar billede eriz Nybegynder
10. juli 2003 - 12:57 #1
Ingenting
Avatar billede nmh Nybegynder
10. juli 2003 - 18:59 #2
Hvad er det for en slags filer?
Avatar billede jena Nybegynder
10. juli 2003 - 21:53 #3
jeg må hellere udybe. jeg har et download program (emule) som kører på en server xp pro som er fjernstyret. når filerne(i dette tilfælde video filer) er downloadet fra emule og bliver lagt i video katalog kan jeg ikke åbne dem eller kopire dem! kun hvis jeg er gør det fra serveren!. hvad skal jeg gøre for at jeg kan gøre det fra en anden computer? drevet på serveren er delt som Z:
på min computer.
Avatar billede jena Nybegynder
10. juli 2003 - 21:54 #4
Det har virket fint før men det var med windows server 2003 installeret som server. og jeg ønsker ikke at gå tilbage da den er alt for resurce krævende
Avatar billede nmh Nybegynder
10. juli 2003 - 22:01 #5
Det lyder som om du ikke har de rigtige rettigheder, til det pågældende fil-område når du fjernstyrer serveren.

Administrerer du selv serveren? Ellers må du tale med en der har administrator-rettigheder til serveren.
Avatar billede jena Nybegynder
10. juli 2003 - 22:11 #6
xp bruger ikke retigheder når der ikke er koblet en server til jeg er admin af begge servere
Avatar billede nmh Nybegynder
10. juli 2003 - 22:19 #7
Hvilken brug har andre af filerne?
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2003 - 22:21 #8
Ellers prøv at lukke emule ned inden du prøver at kopiere.
Avatar billede jena Nybegynder
10. juli 2003 - 23:17 #9
det lige meget hvilke filer det er og emule skal blive kørende den må ikke lukkes. det det handler om er hvordan man fortæller windows at mere en en skal kunne bruge filen samtidig
Avatar billede nmh Nybegynder
12. juli 2003 - 01:41 #10
Du er for hurtig til at afvise jenas svar. Prøv at se om ikke det hjælper at lukke emule. Hvis det gør det, så har du i det mindste lokaliseret problemet.
Avatar billede jena Nybegynder
12. juli 2003 - 08:29 #11
Til nmh og jer andre, som jeg har fortalt fra starten er filerne i brug, bliver uploadet af emule.
Avatar billede nmh Nybegynder
12. juli 2003 - 10:57 #12
emule: Er det da umuligt at stoppe denne uploading for en kort periode?
Avatar billede jena Nybegynder
12. juli 2003 - 11:10 #13
yep.men løsningen ligger i at få windows til at lade flere programmer få adgang til filer
Avatar billede nmh Nybegynder
12. juli 2003 - 12:53 #14
Du ved måske, at du ikke har nogen problemer, når emule ikke kører.
Det synes jeg ikke fremgår, af det du har skrevet.
Men det kan måske tages for givet, at emule slet ikke har noget at gøre med problemerne?
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2003 - 19:22 #15
Jeg tror altså ikke at det er windows som er problemet her, det er emule som låser filerne og så er der altså ikke noget at gøre.
Avatar billede nmh Nybegynder
12. juli 2003 - 19:45 #16
Og så forstår jeg ikke hvorfor du ikke vil lave et forsøg med at lukke emule for en tid for at afprøve forholdene.