Avatar billede coma Nybegynder
08. december 2000 - 23:19 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Duron vs Tbird

Skal til at opgrader igen

jeg kiggede lidt på pris forskel mellem en Tbird 800 Mhz og en tilsvarende Duron.. det er jo ikke så lidt igen.

hvad skal man købe og hvorfor ??

hvad med overclokning af de to processor ?

bundkort bliver det et ASUS A7V,ATA/100, AGP 4x samenmed en Asuv V6600 GeForce

så begge processor kan jo bruges på den.

hvad med ram , skal det være pc133 eller må det godt være pc100 , jeg er ikke helt go\' ang. det \"skidt\", havde tænkte mig at købe 256 mgb.

min puter bliver mest brugt til grafisk \"tunge\" 3D spil og \"lidt\" internet.

Avatar billede driis Nybegynder
08. december 2000 - 23:50 #1
Du får klart bedst ydelse med en T-Bird. Grunden er bl.a. at T-Bird har 256 kB L2 cache i forhold til Duron\'s 64 kB. Det er virkelig noget der kan mærkes.

Mht. overclocking: http://www.tomshardware.com/cpu/00q2/000623/index.html

Du kan lige så godt købe PC133 RAM, de koster næsten det samme som PC100 i dag, og så er der lidt at gi\' af, hvis du skal overclocke, eller have ny processor med højere FSB.
Avatar billede denboj Nybegynder
09. december 2000 - 02:11 #2
enig med driis
Avatar billede coma Nybegynder
09. december 2000 - 13:47 #3
det vil altså sige at jeg godt kan køre med pc100 ram indtil videre ? (fra min gammel puter) :)
Avatar billede driis Nybegynder
09. december 2000 - 14:21 #4
Jep!
Avatar billede coma Nybegynder
09. december 2000 - 15:35 #5
sidste spørgsmål , så er der point ;)

kan pc100 og pc133 bruges på samme puter (på samme tid mener jeg ) ?
Avatar billede halifax Nybegynder
09. december 2000 - 15:38 #6
Du kan sagtens køre PC100 og PC133 Ram på samme PC. Du vil så blot køre med laveste fællesnævner, dvs PC100