Avatar billede troy Nybegynder
09. juli 2003 - 21:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mangler lyd på tv-out

Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig med dette, for jeg har måtte give fortabt med dette.

Har købt en ny cpu: Dell 8250 med hele svineriet.
Har derefter fået nogle film, som jeg kan se uden problemer.
Derefter har jeg så købt et tv-out sæt fra Sandberg.
Har sat hele molevitten til tv´et og får et flot billede, men der er ingen lyd. Har prøvet alt.
Har også prøvet at sætte det til mit anlæg, heller ingen lyd.
Har et 64MB NVIDIA GeForce4 MX 420 w/tv-out via S-Video port. Sound Blaster Live! 5.1 Digital sound card. Og så altså dette tv-out sæt fra Sandberg.

Et problem jeg kan se, er at mine computer-højtalere bruger 2-stik ned til lyd-kortet, men audio stikket til Sandberg-sættet har kun et stik. Har prøvet begge huller.

Det skal også siges at der er gennemgang gennem kablet, det kan høres når man forbinder cpu og anlæg med skratten, indtil stikket er helt på plads.

PLEAZE HJÆLP MIG!!
Avatar billede troy Nybegynder
09. juli 2003 - 21:42 #1
Har forresten også købt et hovedsæt fra sandberg, som ligeledes kun har et stik til lyd, og det virker perfect!!
Avatar billede fbhzone Nybegynder
09. juli 2003 - 21:54 #2
Lad være med at bruge sandberg stikket.. find et stykke S-video kabel og en scart adapter i en eller anden butik.
Derefter køb et kabel der har phono i den ene ende og minijack i den anden ende.. sæt lydstikket i stereoanlægget og svideo ledningen i scart adabteren og ind i fjernsynet.. hele løsningen kan gøres uden de vilde udgifter og det virker.. Har kørt med det i over 3 år nu
Avatar billede sweepe Nybegynder
09. juli 2003 - 21:57 #3
Det ville jo være ret dumt når han lige har brugt penge på det andet...
Avatar billede troy Nybegynder
09. juli 2003 - 21:57 #4
Sandberg-sættet består af et s-viseo kabel, en scart adapter, samt et kabel med phono i den ene ende og et minijack i den anden. Har prøvet dit forslag.
Avatar billede fbhzone Nybegynder
09. juli 2003 - 21:58 #5
Hmm.. meget underligt.
Har du prøvet i det andet stik i lydkortet?
Avatar billede troy Nybegynder
09. juli 2003 - 22:00 #6
har prøvet begge stik
Avatar billede fbhzone Nybegynder
09. juli 2003 - 22:00 #7
og kommer der lyd hvis det er stukket i højttalerne til PCen
Avatar billede troy Nybegynder
09. juli 2003 - 22:02 #8
forstår ikke lige spørgsmålet
Avatar billede troy Nybegynder
09. juli 2003 - 22:03 #9
nu har jeg pillet audio kablet fra, og sat min cpu højtalere til, men beholdt s-video.
Der er billede på tv´et og lyd i mine højtalere, men kan ikke få lyden over til tv.
Avatar billede troy Nybegynder
09. juli 2003 - 22:10 #10
Fandt en løs forbindelse i scarten, som udgjorde problemmet. erstatede med et andet scart stik jeg havde og fik det løst, men tak for hjælpen.
Avatar billede troy Nybegynder
09. juli 2003 - 22:10 #11
svar