Avatar billede ulli Nybegynder
09. juli 2003 - 21:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Grafisk opsætning /layout på XP

Jeg har just installeret XP pro men er kommet til at aktiveret "et eller andet" der gør at layoutet er ændret. Jeg har prøvet at skifte til XP tema'et igen, men til trods for det er knapperne "firkantede", skriften grim og afstanden mellem ikonerne på skrivebordet er ligeledes enorm.

Er der nogen der ved hvad der skal til for at vende tilbage til oprindeligt XP tema? Jeg synes at mangle et sted at aktivere alle de fancy layout-detaljer (men om det hvad man vil).
Avatar billede kop Nybegynder
09. juli 2003 - 22:08 #1
højre klik på skrivebord vælg udseende og her vælger du det du vil vinduer og knapper
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. juli 2003 - 03:28 #2
Du skal højreklikke på "Denne Computer" - vælge fanebladet "Avanceret" - under Ydeevne, skal du klikke på "Indstillinger" - og under fanebladet "Visuelle Effekter" kan du bl.a. vælge "Brug visuelle layouttyper på vinduer og knapper"

Tror dette løser dit probl.

/victor-1
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. juli 2003 - 03:35 #3
Det er også muligt du kan gøre det på en lættere måde !
Højreklik på skrivebordet - vælg "Egenskaber" - under fanebladet "Temaer" skal du klikke på den lille pil i "Dropdown-menuen" og vælge (ikke klassisk) men derimod "Windows XP"

/victor-1
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. juli 2003 - 04:09 #4
Avatar billede miss-g Seniormester
11. juli 2003 - 18:58 #5
Hm, ser ud til at du skal finde et tema der hedder AvalonXP (til windows og buttos)og og til Color Scheme (se pict. 1 af dine egne)....
Avatar billede miss-g Seniormester
11. juli 2003 - 21:59 #6
Man skal vel også vælge antal farver som vises, for at den kan vise overgange og skygger rigtigt *S*

Inde i indstillinger 32bit...
Avatar billede cp1 Nybegynder
13. juli 2003 - 03:08 #7
det er ligegyldigt hvad for et tema man vælger....
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. juli 2003 - 14:05 #8
Luk dine gamle sprgsm. og reflekter på de henvendelser du får i dette.

/victor-1
Avatar billede cp1 Nybegynder
14. juli 2003 - 12:38 #9
billed link fjernet
Avatar billede ulli Nybegynder
05. august 2003 - 08:40 #10
Løsning fundet. Der er en opsætning på grafikkortet, der "hæver" indstillingerne for skærmen til 125%. Efter korrigering for dette, ser skærmen normal ud igen.

Tak for indput og god ferie til dem, der ikke lige er her hele tiden!