Avatar billede mikio Nybegynder
09. juli 2003 - 21:24 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Læser fra a-drevet ved opstart

Ved opstart og afslutning af win98 forsøger Word (formoder jeg) at læse fra A-drevet. Hvordan deaktivere jeg dettet??
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2003 - 21:30 #1
Det er noget Windows / Word "bare" gør, hvis du på et elelr andet tidspunkt har haft læst eller gemt på diskette så vil den af en eller anden årsag gerne kigge der igen. Du kan prøve at søge i registreringsdatabasen efter a: og så slette hvis det ligner noget du kender.
Avatar billede mikio Nybegynder
09. juli 2003 - 21:32 #2
Det er korrekt, det sker efter jeg har brugt a-drevet. Men kan denne funktion desktiveres helt?
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2003 - 21:35 #3
Det ved jeg faktisk ikke.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2003 - 21:39 #4
Og en google søgning gav ikke noget, desværre.
Avatar billede mikio Nybegynder
09. juli 2003 - 21:48 #5
ok tak - har forsøgt at fjerne nogle a:/ fra registreringsdatabasen uden held
Avatar billede kop Nybegynder
09. juli 2003 - 22:02 #6
det skal du gøre i bios du skal ændere boot rækkefølgen og helt undlade at aktivere floppy Altså ide 0 først      derefter cd rom
Avatar billede fromsej Praktikant
09. juli 2003 - 22:02 #7
Mikio>>Læg lige et svar her og accepter det selv.
Det er iorden at du vil flytte spørgsmålet, problemet er bare at du ikke må have to åbne spørgsmål om det samme.*S*
Avatar billede mikio Nybegynder
09. juli 2003 - 22:09 #8
fromsej -> Det har jeg lige fundet ud. Beklager hvis jeg har fornærmet nogen. Jeg skulle beholde dette spg.

kop: Det er jeg ikke meget for idet jeg tager et image med Ghost
Avatar billede dk_akj Nybegynder
09. juli 2003 - 22:10 #9
For at få den til at lade være skal du bare gemme et dokument på din harddisk :-)

//akj
Avatar billede fromsej Praktikant
09. juli 2003 - 22:11 #10
Mikio>>Du har skam ikke fornærmet nogen.*S*
Avatar billede mikio Nybegynder
09. juli 2003 - 22:21 #11
akj: ja ok,
men jeg er (utrolig nok) flittig bruger af a-drevet. Finders der en funkteion i office word osv, der deaktivere dette?
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2003 - 22:27 #12
Jeg tror ikke du kan komme uden om det, desværre.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
09. juli 2003 - 22:27 #13
nej men en workaround findes der nok :-)

1: Opret en folder på c:
2: Kald den mikio_spm374591  (eller noget andet som INGEN andre foldere hedder)
3: Gem et dokument i dende folder
4: Start Regedit
5: Søg efter mikio_spm374591

Nu har du fundet den nøgle du skal modificere til c:\whatever for at den ikke vil læse fra floppy ved opstart af word.

Den kan du så evt. modificere med en .reg fil i din startfolder.

Besværligt.... ja, men jeg kender ikke andre muligheder.

//akj
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2003 - 22:49 #14
Hmm var løsningen ikke at slette noget i registreringsdatabasen?
Avatar billede mikio Nybegynder
09. juli 2003 - 22:52 #15
bertie: ?? Problemet er løst ved genstart og så er jeg tilfreds. Men har du en smarter løsning, send svaret og jeg sender point.
/ Mikio
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2003 - 22:56 #16
Som jeg forstår dk_akj's svar så skal du slette fra registreringsdatabasen og det var også det jeg startede med at skrive at du kunne, så jeg forstod ikke at du afviste mit og accepterede hans, såmænd bare derfor.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
10. juli 2003 - 07:52 #17
bertie >> http://www.eksperten.dk/spm/374702

Jeg tror bare der er temmeligt mange stedder der står a: i registry, derfor min trick til at lave en mappe med et unikt navn, det gør den lettere at finde i registry.

//akj