Avatar billede mr_ruggerio Nybegynder
09. juli 2003 - 17:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Installering af komponenter

Hvordan installerer jeg komponenter i Delphi (6)?
Avatar billede stone Forsker
09. juli 2003 - 18:18 #1
proceduren er forskelligt kommer an på hvad det er for et component
kig i hjælpen under eller søg efter "installing components packages" den er  godt beskrevet.
Avatar billede mr_ruggerio Nybegynder
09. juli 2003 - 18:52 #2
hvad gør jeg når der ikke er nogen package-fil (*.dkp), hvilket er tilfældet ved 90% af de komponenter jeg downloader...
Avatar billede stone Forsker
09. juli 2003 - 19:07 #3
så går du op til fanebladet component/install component, og her installerer du componentens unit,

når du bruger denne metode er det ikke sikkert at den kommer med i searchpath
her skal du manuelt skrive stien hvor componenten er placeres.
stien skriver du i -  tools/environments options og vælg fanebladet"library" (øverste linie)
Når du starter med at skrive en ny sti gør du sådan:
f.eks dit components ligger i c:\programmer\borland\delphi6\components\test
så starter du med at skrive ; foran din sti.