Avatar billede white_wolf70 Nybegynder
09. juli 2003 - 17:28 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

bredbånds priser

Hey alle. Har hørt om nogle enkelte der har fået bredbånd fra sverige. Hvad er mulighederne for at få f.eks. 2-10Mbit her i DK? Jeg bor i KBH, så det burde da ikke være helt umuligt, det er vel bare et spørgsmål om at finde dem der udbyder det. Mener bare, jeg ikke gider at give måske ca. 8-900 pr. md. for en 2mbit fra en dansk udbyder, som ikke engang er bredbånd alligevel. Som de fleste nok ved, er bredbånd først når det er 2048/2048 linjer og op efter...

Giver 100 point for et godt svar, da jeg ved det vist ikke er helt nemt at fange en udbyder fra sverige/norge, der vil levere i DK.

Et hint er at det var et svensk firma, som startede det i DK, men gik komkurs og blev overtaget af et dansk firma men stadig til samme pris. Og det var 10Mbit det firma leverede.

Håber der sidder nogle gode surfere derude, som fanger dem.

:D
Avatar billede bryrup Nybegynder
09. juli 2003 - 17:31 #1
Dette er bare en idé.....:

Du kunne dele om forbindelsen.. så fx købe en 10 Mbit og så dele om den sådan man nogenlunde får 2 hver!!!
Avatar billede white_wolf70 Nybegynder
09. juli 2003 - 17:37 #2
en god ide. Men en 4mbit/4mbit linje i DK koster jo 16125,- i kvartalet. Så kunne man lige så godt tage en adsl linje hver.
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
09. juli 2003 - 18:53 #3
Problemt med båndbredde større end ADSL er at oprettelsen koster det blege. En fiber koster i omegnen af 5000,- pr. løbende meter at få gravet ned så med mindre fiberen ligger i forforvet ud for en, er det (for privat personer) næsten umuligt at komme i nærheden af. Alternativet er FWA, priserne her er noget lavere, men stadig for store for enkelt personer. Jeg synes Bryrups forslag er det nærmeste man kommer en løsning på problemet, den eneste mulighed udover ADSL er at deles om en FWA løsning og så lave en gange 3-4 overbooking for dem der er med.
Avatar billede boha03 Nybegynder
12. juli 2003 - 01:37 #4
Du kan for sonofon få 4/2mbit på sat til en god pris vis det kan hjælpe.
SONOFON Bredbånd PRO
2048 / 1024 Kbit/s    2.400,00 kr. pr. måned ekskl. moms
4096 / 2048 Kbit/s  4.300,00 kr. pr. måned ekskl. moms
Avatar billede boha03 Nybegynder
12. juli 2003 - 01:38 #5
Eller fra tiscali 2,3/2,3 Mbit Kr. 6.995,- Kr. 2.495,-
Avatar billede boha03 Nybegynder
12. juli 2003 - 01:40 #6
ups
Download / upload Oprettelse Pris pr. md.
1 Mbit            6.995,-    1.995,-
2,3 Mbit          6.995,-    2.495,-
Avatar billede jgni Nybegynder
13. juli 2003 - 21:26 #7
De hed Bredbandsbolaget. De gik neden om og hjem (lige som så mange andre der underbyder markedet). Er nu genopstået med et nyt navn.

> Mener bare, jeg ikke gider at give måske ca. 8-900 pr. md. for en 2mbit fra > en dansk udbyder, som ikke engang er bredbånd alligevel. Som de fleste nok
> ved, er bredbånd først når det er 2048/2048 linjer og op efter...

Øhhh....nej? Du tager fuldstændig fejl!
Læs her: http://searchnetworking.techtarget.com/sDefinition/0,,sid7_gci211706,00.html
Avatar billede white_wolf70 Nybegynder
14. juli 2003 - 05:49 #8
Okay, det var det jeg ville vide, altså hvad firmaet hed. (Bredbandsbolaget) Derfor de 75 point til dig og 25 til boha03 for den store hjælp. Men kan du så jgni ikke lige fortælle mig, hvad de hedder nu? (dem som hed Bredbandsbolaget før)
Avatar billede jgni Nybegynder
14. juli 2003 - 18:24 #9