Avatar billede donwang Nybegynder
09. juli 2003 - 16:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Aldi ADSL-router?

Er denne ADSL-router som Aldi snart har på tilbud til 399.- noget værd?  http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_29/OFF08.HTM
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. juli 2003 - 16:38 #1
Svært at sige. Ud fra billedet ser det ud som om producenten hedder North, men der er ingen specs.

Jeg køber personligt aldig "noname" udstyr i et supermarked.

JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. juli 2003 - 16:38 #2
og det var et svar.
Avatar billede jegerenho Nybegynder
09. juli 2003 - 16:39 #3
NEJ! Ikke 1 eneste krone... Har selv haft en magentil, virkede ikke, fik den byttet, virkede heller ikke, prøvede på flere forskellige PC'er.. Prøv på edbpriser.dk
Avatar billede donwang Nybegynder
09. juli 2003 - 16:44 #4
jegerenho, hvor købte du den?
Avatar billede kenp Novice
09. juli 2003 - 16:54 #5
jegerenho er deaktiveret ;)
Avatar billede donwang Nybegynder
09. juli 2003 - 16:55 #6
Kan jeg få nogle ordentlige svar?

Til Jegerenhore, kan jeg kun sige at den først sælges fra næste onsdag..!
Avatar billede donwang Nybegynder
09. juli 2003 - 17:20 #7
Help!
Avatar billede donwang Nybegynder
09. juli 2003 - 21:14 #8
Aarrrggh..!
Avatar billede keysersoze Guru
09. juli 2003 - 22:14 #9
hvad ALDI sælger er som regel meget billigt - mange gange står der et underligt navn på, men de fleste gange er det faktisk nogle rimelig ok produkter. Jeg har i hvert fald aldrig haft problemer med ting derfra - og de ting jeg har hørt om af problemer skyldes enten defekt fra producentens side eller fejlbrug fra brugernes side... og det kan aldi jo ikke gøre så meget ved.

Mærket NorthQ http://www.northq.dk/ er rimelig nyt og de forsøger at komme igennem med nogle ting - fx en DVD divx-afspiller - og de siger selv at det er nogle high-end ting.

Jeg har ikke selv erfaringer med mærket, men jeg ville godt turde købe den hvis jeg mente jeg havde brug for sådan en.. virker den ikke har jeg jo altid ret til at få den byttet eller få pengene tilbage!
Avatar billede espersen Novice
09. juli 2003 - 22:16 #10
Så billig er den heller ikke (i forhold til andre mulige produkter, der har et navn). NB! har prøvet en noname hub uden held - den holdt i 2 mdr.

Foreslår en Netgear RP614, ADSL Gateway Router incl. 4 ports switch, Plastik cover 10/100 Mbit

Den har jeg - og det kører kanon til deling af min kabelnet-forbindelse!

til 499 kr. hos fx. shg.dk
Avatar billede alfons123 Nybegynder
16. juli 2003 - 16:42 #11
Jeg har købe NorthQ routeren fra Aldi og den fungerer fremragende. Udover at route er der også avancrerde firewall funktioner indbygget. Her er et klip fra manualen:

High Internet Access throughput (40M)
Allow multiple users to share a single Internet line
Supports up to 253 users
Internet Access via Cable or xDSL modem
Access Private LAN Servers from the Public Network
Equipped with four LAN ports (10/100M) and one WAN port (10/100M)
Support DHCP (Server/Client) for easy setup
Support advance features such as: Special Applications, DMZ, Virtual Servers, Access Control, Firewall, and Bridge mode.
Allow you to monitor the router’s status such as: DHCP Client Log, Security Log and Device/Connection Status
Easy to use Web-based GUI for configuration and management purposes
Remote Management allows configuration and upgrades from a remote site (over the Internet)

Jeg er i hvert fald rigtig godt tilfreds. Jeg bruger den sammen med en Webspeed forbindelse.

NAT entrys er 1000 gange lettere at konfigurere end på den gode gamle Cisco router som Cybercity bruger (brugte?)

Køb den bare. Hvis du synes det er noget lort kan du jo altid få pengene tilbage
Avatar billede hhadid Nybegynder
04. september 2003 - 17:02 #12
til alfons123 >>

Jeg er også tilfreds med det produkt, men jeg har for et par dag sidden oplevet en " Time out " altså lige pludsligt korter Internet forbindelse af og starte igen...du ved i WinXp vise den at forbindelse er afbrud og efter et par sec. kommer den igen at der er etableret netværk forbidelse...:(

hvad kan det være???
Avatar billede alfons123 Nybegynder
04. september 2003 - 18:58 #13
Jeg har ikke selv været udsat for det. Måske et det moget andet der har skylden. Jeg har prøvet det før jeg fik routeren men ikke siden.