Avatar billede ali_baba Nybegynder
09. juli 2003 - 16:20 Der er 1 kommentar

Borland's BDE - hjælp?

Hvordan kan jeg få Borland(6.0) til at bruge en database, Jeg synets ikke der er noget der virker... enten kan den ikke connecte til den eller også siger den Invalid parameter uden at sige hvad der er invalid.
Og i en TDatabase hvad skal DatabaseName være? skal det være navnet på ens database eller stien?
Avatar billede webshortcut Nybegynder
09. juli 2003 - 19:56 #1
du kan oprette et alias i bde administrator og derefter
referer til det alias i din TDatabase komponent.
Du skulle gerne havde muligheden for at vælge den i
Object inspector.

Alt efter hvilken type din database er kan det være at du skal
levere nogle parameter f.eks. hvis det er interbase skal du som default
levere USER = SYSDBA og password = masterkey