Avatar billede tl Nybegynder
09. juli 2003 - 14:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oracle Case insensitive.

Tilsyneladende kan man ikke sætte Oracle op til at være case isensitive. Dvs. at man kan søge på både store og små bogstaver, og stadig få samme resultat. Rigtigt?

mvh.T
Avatar billede pgroen Nybegynder
09. juli 2003 - 14:57 #1
Både ja og nej...

Du kan jo altid skrive dit query som

...WHERE upper(text) = 'EN ELLER ANDEN TEXT'

Og så er der jo altid Oracle Text (Eller som det tidligere hed: InterMedia Text) - men det er nok ikke det du tænker på...
Avatar billede tl Nybegynder
09. juli 2003 - 15:04 #2
Ja, men problemet er at der på platformen ikke er adgang via SQL.. Kun via definerede services...
Avatar billede pgroen Nybegynder
09. juli 2003 - 15:15 #3
Arh !

Nå, men så kunne en løsning være at lave views på de relevante tabeller,
hvor du definerer tekstfelterne som upper().
Avatar billede jpn Nybegynder
12. juli 2003 - 10:51 #4
Husk blot, at Oracle så ikke vil benytte et eventuelt index på feltet TEXT.
Avatar billede pgroen Nybegynder
12. juli 2003 - 11:40 #5
jpn:

Det er selvfølgelig rigtigt, med mindre man har lavet et function-based index
på 'upper(text)'
Avatar billede larildsen Nybegynder
19. august 2003 - 15:10 #6
Og function based index bliver kun anvendt hvis der anvendes den cost baserede optimizer, samt query_rewrite_enabled = TRUE og query_rewrite_integrity = trusted eller enforced
Avatar billede pgroen Nybegynder
24. februar 2004 - 08:56 #7
Øhm - kunne vi ikke få lukket den her ?