Avatar billede nemoz Nybegynder
09. juli 2003 - 14:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Har mugligvis købt forkert køler til amd xp processor

har købt en køler, har også glemt at tjecke hvor stor en processor den kunne klare.. der står på den at den kan klare en 2000+ og jeg har købt en 2800+ vil der ske noget hvis jeg bruger køleren??
håber der er en der kan hjælpe mig...
Avatar billede di8leva Nybegynder
09. juli 2003 - 14:36 #1
nå... det beror på hvor bra køleren er, men det kommer nok ikke att virke godt.

installera en monitor (f.eks motherboard monitor) og kontrollera temperaturen på cpu:n, så kan du prøve...

eller køber du en ny køler =)
Avatar billede peet-49 Novice
09. juli 2003 - 14:48 #2
Du skal have en større køler, 2800+ bliver temmelig varm, hvis du vil undgå et ustabilt system.
Avatar billede nemoz Nybegynder
09. juli 2003 - 14:50 #3
hmm... ville nu helst vide om det kunne fungere...
Vil ik rigtig sætte den i hvis det ikke kommer til at gå godt..
jeg ved bare at den kører med 2000rpm og har kigget på en anden der kører med 2200rpm og den kan køre på en 3200+ så om de 200rpm gør nogen forskel ville være rart at vide...
Avatar billede di8leva Nybegynder
09. juli 2003 - 15:06 #4
den anden køler? er det samma mærke og samme model?

då kan du nok skruve op din på 2200rpm, men hvis det er en anden kølere så kan du ikke jæmføre på det viset...
Avatar billede peet-49 Novice
09. juli 2003 - 15:06 #5
Det er selve køleelementet, der gør forskellen, de store har normalt en cobberkerne, der leder varmen bedre.
Der sker ikke noget ved, at montere den anden køler; men bliver den alt for varm, sropper systemet.
Avatar billede konn Nybegynder
09. juli 2003 - 22:13 #6
Det kommer helt an på om det er en god køler du har købt. Men du finder hurtigt ud af det hvis du prøver at starte systemet. Der vil ske en af to ting, hvis din køler ikke kan klare at køle CPU'en. Enten vil dit motherboard slukke for strømmen(hvis det da ellers er et ordentligt MB), ellers vil CPU'en blive så varm at den smelter sammen med motherborded og så er du på spanden...held og lykke
Avatar billede nemoz Nybegynder
08. september 2003 - 10:10 #7
Er lukker grundet ingen ordenlige svar.!!
Avatar billede peet-49 Novice
08. september 2003 - 10:12 #8
Du har fået de svar, du skal have i henhold til spørgsmålet. Kommentarer hører også med til svaret.