Avatar billede zaydn Nybegynder
09. juli 2003 - 12:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Script help (lidt ala gather-bots'ne)

Hej

Jeg søger hjælp/kode til at kunne oprette en bot der kan svare "text comando's"(tror jeg nok de hedder!), Såsom !site !news osv. Robotten skal svare med "public" eller "pritave" beskeder alt efter hvad der bliver spurgt om.

Ja, faktisk er det nøjagtigt samme type bot som mange af gather-kanalerne bruger.

Så er der nogen der kan skrive den kode jeg skal bruge her eller evt. har/kender et sted hvor jeg kan downloade en "gather-bot" som jeg så lige kan ændre lidt i... Så hjælp mig ENDELIG...  TAK  :)
Avatar billede knogle Nybegynder
09. juli 2003 - 16:43 #1
Det er faktisk ret simpelt.

on *:text:!news:#kanal:{ notice $nick No news! }
Vil sende en notice til personen der skriver !news i din kanal.

on *:text:!site:#kanal:{ msg $nick Site1 site2 }
Vil sende en privat besked til personen der skriver !site i din kanal.

on *:text:!whatever:#kanal:{ msg $chan m00h! }
Vil sende en besked i kanalen når folk skriver !whatever.

osv.

læs evt: /help on text
Avatar billede zaydn Nybegynder
09. juli 2003 - 19:32 #2
ok men hvordan kommer jeg til at kunne skrive flere linier ud, som for eks.:

on *:text:!news:#kanal:{ notice $nick
1 aug. bla bla bla
14 aug. ble ble ble
21 aug. blu blu blu
}

????
Avatar billede knogle Nybegynder
09. juli 2003 - 21:19 #3
on *:text:!news:#kanal:{
notice $nick 1 aug. bla bla bla
notice $nick 14 aug. ble ble ble
notice $nick 21 aug. blu blu blu
}
Avatar billede geekstar Nybegynder
05. september 2003 - 23:05 #4
Hmm.. er lidt n00b til det.. men hvor skal det skrives...?
Avatar billede zaydn Nybegynder
06. september 2003 - 09:04 #5
Det gør skam intet...

Gå ind i remote(tools --> remote) og så skriv det i bunden...  :o)