Avatar billede misate Nybegynder
09. juli 2003 - 11:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fjernelse af programmer under mac osX

Hej Alle!

Hvordan fjerner jeg et program under mac osX?
Er der en uninstall funktion alá windows? Eller skal jeg bare trække programmet/filen ned i skrallespanden? Men hvis jeg gør det, ligger der så ikke en masse filer og roder...eller?

Tak

Michel
Avatar billede ferdinand.k Mester
09. juli 2003 - 11:53 #1
du tager bare mappen i din applications folder, og smider ud... det er det hele!!!
Avatar billede ferdinand.k Mester
09. juli 2003 - 11:55 #2
nej, der ligger ikke noget særligt og roder. der ligger nogle enkelte prefs filer, men de fylder kun et par kb... hvis du også vil af med dem, skal du finde din preference folder, og smide de enkelte filer ud..?!

der er eneklte programmer som går ind og roder i systemfolderen, så som Dave f.eks. Til disse er der en uninstall mulighed i installationsfilen, men det er sjældent det er tilfældet...
Avatar billede misate Nybegynder
09. juli 2003 - 11:58 #3
Ok...nu skal jeg bare lige være helt sikker -Alle min programmer ligger i en folder ved navn "programmer", er det der fra jeg skal smide det ud?
Og kommer der ikke til at ligge en masse filer i systemet og rode?

Michel
Avatar billede ferdinand.k Mester
09. juli 2003 - 12:00 #4
der ligger nogle enkelte filer, men det er ikke noget der får systemet til at rode, eller virke sløvende... overhovedet!! så det skal du ikke tænke på.
Ja, i din "Programmer" mappe ligger alle dine installerede programmer, og der tager du bare mappen, og smider ud... så er den ikke tilgængelig mere... dog hvis du har genveje på skrivebordet ect, skal disse naturligvis fjernes manuelt... :)
Avatar billede misate Nybegynder
09. juli 2003 - 12:02 #5
ok...jeg siger mange tak! :-) Med mindre der ikke følger et uninstall program med, skal jeg bare fjerne på ovenstående måde, ikke?

Michel

Kommer du ikke lige med et svar :-)
Avatar billede ferdinand.k Mester
09. juli 2003 - 12:02 #6
det er korrekt... og jeg har da været med et svar, men du kan da få endnu et... :)
Avatar billede misate Nybegynder
09. juli 2003 - 12:12 #7
nåja, det ser jeg først nu...
her har du i hvertfald dine points
Avatar billede ferdinand.k Mester
09. juli 2003 - 12:13 #8
takker
Avatar billede misate Nybegynder
09. juli 2003 - 12:13 #9
...og mange tak!!!