Avatar billede cyberm Nybegynder
09. juli 2003 - 09:10 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Ny strømforsyning

Hej

Har kikket lidt på denne strømforsyning. http://www.studiedata.dk/product.asp?product=1035&page=1
Men er den de 1800kr. værd? vil man ikke komme ud for ekstreme varme problemer?
Avatar billede tuctoh Nybegynder
09. juli 2003 - 09:16 #1
når de kan sælge den til den pris er det fordi der er kvalitet over det... studiedata sælger gerne kvalitetsprodukter.

Men som der også står nævnt skal du gerne have en eller anden lydløs blæser i kabinettet for trods alt at få en smule cirkulation.

Om den er 1800 kroner værd? Jeg ville ikke give så meget for en strømforsyning... den er lydløs, så spørgsmålet er om du vil ofre så meget på den smule støj - og om to ørepropper ikke er billigere?
Avatar billede chalde Seniormester
09. juli 2003 - 09:17 #2
I den test de selv linker til:
"voltage stabillitys  very good
temperatures  absolute awesome
100h powertest  no errors"
http://www.warp2search.net/reviews.php?op=showcontent&id=35
Avatar billede chalde Seniormester
09. juli 2003 - 09:23 #3
Kig på de to nederste bileder her: http://www.silenthardware.de/viewarticle45.html

tekst herfra oversat til engelsk (brugte google til at oversætte):
http://www.teccentral.de/artikel/artikel_186_s8.html
"After a lasting time of approximately 45 minutes, the passive radiator attached outside was only somewhat more than hand warm"
Avatar billede cyberm Nybegynder
09. juli 2003 - 09:38 #4
Det er fordi mni maskine laver en starp hyletone. lidt ligesom når man sætter en microfon hen til en højttaler, bare ikke nær så vildt. Jeg er træt at den lyd. Har skiftet harddisk til en maxtor fluid, det hjalp lidt på larmen...men nu er der alså den der tone. Og som sagt så tror jeg det er strømforsyningen, ellers ved jeg ikke hvad det kan være.
Avatar billede chalde Seniormester
09. juli 2003 - 09:55 #5
Prøv at lokér enheden. Åben kabinet og lyt dig frem.
Hvis det er strømforsyningen, så ville jeg kontakte butikken, da 0db princippet så er væk, og man køber den jo for at få en lydløs strømforsyning!
Avatar billede cyberm Nybegynder
09. juli 2003 - 10:06 #6
Jeg har ikke købt den endnu. Men overvejer det, da min nuværende konfiguration laver den lyd.
Avatar billede chalde Seniormester
09. juli 2003 - 10:11 #7
Det kunne også være et leje på en blæser. Måske dit cd/dvddrev. Eller måske overgang i nogle komponenter på bundkortet eller andet.
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. juli 2003 - 10:16 #8
En hyletone er som regel en defekt spole, der går i svingninger. De repareres enten ved at skifte spolen, eller ved at dyppe/male den defekte spole i lak, så vindingerne sidder fast.

Jeg synes at 1.800,- kr er at smide penge ud af vinduet. Som der også står, så skal man montere en ekstra blæser i kabinettet. Så kan du ligeså godt købe en Entermax hos Zitech eller en Noisecontrol. De er absolut støjsvage og i fin kvalitet...

JP
Avatar billede chalde Seniormester
09. juli 2003 - 10:17 #9
Eller den billigste. Skifte blæseren i strømforsyningen ud med en papst.
Avatar billede cyberm Nybegynder
09. juli 2003 - 10:22 #10
Det med at skifteblæseren ud har jeg prøvet. For det første så kunne det interne blæser stik ikke klare papst blæseren...for det andet..så er lyden der endnu. Jeg er blevet ekstremt støjkritisk og min maskine larmer som en gammel skoda, med modifikationer. Har kikket på en Barebone. Men da de jo ikke rigtig kan ha et Readeon kort i sig, har jeg slået tanken ud.
Avatar billede spt Nybegynder
09. juli 2003 - 22:32 #11
køb den ikke, det er meget vigtigt at have god udsugning over ens cpu, varmen stiger opad og den blæser der sidder ud for hjælper kun til at holde kabinettet koldere. hvilket så igen godt kan sænke cpu temp. lidt, men indsugningen for oven er vigtigst.

køb f.eks en enermax til det halve.
Avatar billede michellelynge Nybegynder
27. februar 2013 - 13:20 #12
Jeg tror ikke jeg ville kaste 1800 kr efter en strømforsyning. Måske jeg bare havde købt nogle ørepropper.
Jeg har netop købt ørepropper for at holde trafikkens larm ude om natten. Fandt nogle billige og rigtig gode på denne side http://www.in-ears.dk/

Held og lykke!

MVH
Michelle
Avatar billede michellelynge Nybegynder
27. februar 2013 - 13:21 #13
Jeg tror ikke jeg ville kaste 1800 kr efter en strømforsyning. Måske jeg bare havde købt nogle ørepropper.
Jeg har netop købt ørepropper for at holde trafikkens larm ude om natten. Fandt nogle billige og rigtig gode på denne side http://www.in-ears.dk/

Held og lykke!

MVH
Michelle