Avatar billede alling Nybegynder
09. juli 2003 - 02:16 Der er 7 kommentarer

Ny router til CC adsl opkobling

Hej

Jeg har ADSl hos CC, med deres Cisco 677 router, men nu har jeg købt en D-link 604 med switch, da jeg skal have flere PC´ere på.
Men når jeg kobler det lyserøde kabel fra vægstikket ind i min d-links wan-port, er der slet ikke liv i wan porten...??

Hvilket slags kabel skal jeg bruge for at kunne koble min nye router direkte til vægstikket ??
Eller kan jeg købe en "omformer" og bruge et straight/krydset kabel `??

Thanx in advance
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2003 - 07:56 #1
Jeg vil da mene du skal bruge et "lige igennem" kabel, men virker det ikke så prøv med at krydset.
Avatar billede kenp Novice
09. juli 2003 - 09:23 #2
du skal sætte din nye router efter din router fra CC
Avatar billede alling Nybegynder
09. juli 2003 - 09:24 #3
Hej phatlasse..

Ja, men problemet er jo bare at i den anden ende af den lyserøde kabel sidder den jo i væggen med et alm. fladt 3-benet tlf.stik, og der kan jeg jo ikke bare stikke et lige igennem eller krydset, men så skal jeg vel have e eller anden konverter ????
Avatar billede alling Nybegynder
09. juli 2003 - 09:26 #4
hej Kenp

Ja, sådan er det også nu, hvor jeg bare bruger d-link som switch, men pointen er bare at jeg kun vil administrere 1 router istedet for 2 :-)
Avatar billede kenp Novice
09. juli 2003 - 10:02 #5
alling -> det ved jeg godt du vil, men så skal du ikke have CC !
Avatar billede miguelowitsj Nybegynder
16. juli 2003 - 14:15 #6
Uden at være sikker, men drejer det sig ikke om at din nye D-Link router skal konf'es til CC's netværk? PPoA, VPI/VCI numre sættes til 0/35 osv.? Evt. kan du se på http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_642r/konfiguration_af_router/

Det er godt nok for en ZyXel router, men værdierne er jo de samme (selvom interfjæset er et andet)...
Avatar billede mrdj Nybegynder
27. juli 2005 - 20:45 #7
Er du sikker på den kører ATM på WAN interfacet da cybercity kører det ? De fleste almindelige routere i dag kører Ethernet på WAN interfacet, er dette tilfældet med den du har købt, kan den slet ikke sættes på Cybercity's netværk.