Avatar billede borntogetbusy Nybegynder
08. juli 2003 - 21:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dell On-site-service

Hej Eksperter,

Jeg står overfor at skulle købe en bærbar og er brændt lidt varm på en Dell. Dog er jeg lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge 3 års On-site-service som er anbefalet af Dell, eller om jeg skal "spare" 3281 kr ved at vælge det fra. Nogen der har gjort sig nogle interessante tanker om dette? Er det pengene eller risikoen værd?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. juli 2003 - 21:42 #1
jeg har selv en Dell Inspiron 8100, og den on-site service er guld værd.
Jeg har haft lidt problemer med min, også kommer der en tekniker ud til DIG, og laver PC, så man slipper for at skulle indlevere PC'en og vente flere uger på den..

jeg ærger mig lidt idag, at jeg kun tog 1 års on-site service :(

Så min mening, den er pengene værd!
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
10. juli 2003 - 10:05 #2
Det kommer an på hvad du skal bruge maskinen til.

Min erfaring er at Dells maskiner er gode men bestemt ikke bygget til at blive tærsket hver dag.

Så hvis maskinen bare skal stå på skrivebordet og flyttes af og til er Dell fin. Hvis du skal have maskinen med overalt så tag en IBM eller noget andet der kan tåle mosten.  -Se på skærmen. Hvis den er helt flad, så er der kun lås og hængsler til at tage tævene. Ligeledes skal der være luft mellem taster og skærm når den er lukket. Dell leverer deres maskiner med et stykke skumplat mellem tastatur og skærm. Bruger man det ikke slider tasterne skærmen - sidder selv ved en Insporon 8200 med problemet nu.

MVH

Henrik
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
10. juli 2003 - 10:07 #3
Jeg svarede vidst på noget andet til sidst.

Hvis du skal have maskinen med rundt er onsite service dagen. Står den mest stille er det spild af penge.

MVH

Henrik, IBM Thinkpad fan
Avatar billede borntogetbusy Nybegynder
10. juli 2003 - 20:53 #4
Jeg skal primært bruge den til mit studie, altså en masse skrive arbejde, på skrivebordet for det meste.
Avatar billede Wezio Juniormester
10. juli 2003 - 20:56 #5
Hmmm... jeg har da ikke On-site service på min bærbare maskine og Dell kom da også troligt ud til mig og lavede min, da min touchpad gik i spas..

Det er ihvertfald en del af deres garanti/reklamationsret, at de kommer ud og reperere maskinen på deres regning, såfremt der er tale om en fejl fra deres side og min maskine var kun 9 måneder gammel da touchpaden gik.. :o)

Dell er kanone og deres serive er i tip-top.. du kan roligt købe sådan en maskine, men jeg vile nok fravælge On-Side Servicen hvis den koster SÅ mange penge.. :)
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
11. juli 2003 - 09:08 #6
Enig! Hvis du ikke skal have den med på studiet, så er Dell bestemt en mulighed.

MVH - and now get busy!

Henrik