Avatar billede claude_x Nybegynder
08. juli 2003 - 21:30 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Kopiere GTA 3 ?

Jeg har et lille problem.
Jeg har købt GTA 3 og vil gerne lave en backup af den.
Det kan jeg bare ikke af en eller anden grund.
Jeg har prøvet med CloneCD, den kunne ikke læse den.
Jeg har også prøvet med Nero, men den viser, at der er "to spor" eller noget i den retning.
Er der nogen der ved hvordan jeg kan kopiere GTA 3 ???

....og ja, det er KUN til eget brug (backup)
Avatar billede x-offer Nybegynder
08. juli 2003 - 21:34 #1
Du kan ikke brænde den fordi den er original og har antibrænde spor i!!
Avatar billede claude_x Nybegynder
08. juli 2003 - 21:36 #2
Hvad gør man så ?
Hvilke muligheder har jeg ?....det kan jo ikke være rigtigt, at GTA 3 ikke kan kopieres !
Avatar billede devradio Nybegynder
08. juli 2003 - 21:38 #3
Du kan lede efter en crack.
Avatar billede devradio Nybegynder
08. juli 2003 - 21:39 #4
Eller en no-cd patch som faktisk er beregnet til at folk kan tage en kopi og installere no-cd patchen, for derefter at spille med deres backup.
Avatar billede x-offer Nybegynder
08. juli 2003 - 21:40 #5
Men nu er problemet at han ikke kan tage en kopi ;)
Avatar billede devradio Nybegynder
08. juli 2003 - 21:42 #6
rigtigt, men uanset om ham kan tage en kopi skal han bruge no-cd ;), men nyeste version af clonecd med de rigtige indstillinger burde kunne tage en kopi.
Avatar billede x-offer Nybegynder
08. juli 2003 - 21:43 #7
No-cd crack er ikke noget problem kan findes alle steder.. bare søg på www.google.com
Avatar billede claude_x Nybegynder
08. juli 2003 - 21:45 #8
Nej, det er det der er problemet.
CloneCD kan IKKE kopiere den (selvom den normalt klare alt)
Den kan tilsyneladende ikke læse den (måske fordi der er "2 spor", som x-offer sagde) !!!!!
Avatar billede kick Nybegynder
08. juli 2003 - 21:46 #9
Clony XXl samt Clon CD kan gøre det men mere må jeg ikke sige
Avatar billede x-offer Nybegynder
08. juli 2003 - 21:48 #10
Har lige selv prøvet at kopiere min GTA 3 med CloneCD og det kunne ikke lade sig gøre!!
Avatar billede sweepe Nybegynder
08. juli 2003 - 21:50 #11
Kommer også an på hvilken brænder og hvilken CD-reader man har, nogle er bedre end andre
Avatar billede kick Nybegynder
08. juli 2003 - 21:51 #12
Ja det er sandt nok
Avatar billede x-offer Nybegynder
08. juli 2003 - 21:53 #13
Jeg har en splinter ny 52x speed brænder fra LG..

Så det skulle ikke være noget problem!
Avatar billede sweepe Nybegynder
08. juli 2003 - 21:54 #14
Narj, men jo mindre speed du brænder med jo større chance for succed. Har du prøvet med Blindwrite Suite?
Avatar billede x-offer Nybegynder
08. juli 2003 - 21:56 #15
Nej.. Bruger den nyeste version af NERO!
Avatar billede sweepe Nybegynder
08. juli 2003 - 21:57 #16
Prøv med BlindWrite Suite. Har før hjulpet mig...
Avatar billede sweepe Nybegynder
08. juli 2003 - 21:58 #17
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. juli 2003 - 21:58 #18
....og ja, det er KUN til eget brug (backup)

Det er sådan set ligemeget om det KUN er til eget brug, så bedes du lukke spørgsmål da det er ulovligt.

Idag er der kopieringsret til musik-CDer til eget brug og bemærk at denne kopieringsret til musik-CDer ikke gælder for software.

Teksten taget fra http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/

Når det drejer sig om edb-programmer er reglerne helt anderledes. I loven om ophavsret er de undtaget fra retten til privat kopiering og retten til udlån. Det betyder, at du kun må gøre det som er tilladt ifølge programmets licensbetingelser.

Som regel siger licensbetingelserne, at man ikke må kopiere programmet, og at man kun må bruge det selv. Måske må man lave en backup-kopi til eget brug. Hvis man sælger programmet til andre, skal man selv slette det man har installeret og destruere alle kopier.

Så hvis du ifølge spillet licensbetingelserne ikke må lave en backup af spillet er spørgsmålet ulovligt.

Samt, indtil andet er bevist, betragtes nocd-cracks af coadmins som værende ulovlige med mindre de er udgivet af producenten.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede bauner Nybegynder
08. juli 2003 - 22:00 #19
Hvad med at kopiere hele CD´ens indhold over på din HD, og så brænde der fra??
Avatar billede sweepe Nybegynder
08. juli 2003 - 22:00 #20
Lukketid!
Avatar billede x-offer Nybegynder
08. juli 2003 - 22:01 #21
Nårh ja okay.. :D!! Ellers en fornøjelse at hjælpe dig..!
Avatar billede claude_x Nybegynder
08. juli 2003 - 22:01 #22
Det troede jeg godt man måtte til eget brug, jeg har jo købt og betalt lortet.
Men det er der jo ikke noget at gøre ved.
Jeg undskylder min uvidenhed og lukker og slukker.