Avatar billede freestyleren Nybegynder
08. december 2000 - 16:58 Der er 43 kommentarer og
3 løsninger

Overførsel- hurtigt svar!

Hvis jeg nu vil overføre med programmet direkte kabeltilslutning, og jeg både kan overføre data via com porten og printer porten, hvilken er det så hurtigst at overføre med...
Svar udbedes hurtigst mugligt!!

/Christoffer
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 16:59 #1
Jeg mener de er lige langsomme!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 17:00 #2
Men hvis du skal satse tror jeg det bliver printer porten
Avatar billede freestyleren Nybegynder
08. december 2000 - 17:00 #3
Ikke noget med mener, jeg vil have hard facks
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 17:01 #4
Min MP4 afspiller kan klare 1,2 mbps/sec på LPT.. serial er vist en del langsommere (115,000 kbsp/sec er vist max..)

Så det må være printer porten!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 17:01 #5
MP3 :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 17:01 #6
Det fik du så der!

Serial COM porte klarer 115 kbps/sec (jeg skrev forkert lige før .. ikke 115,000 ..) og min printerport kan altså klare 1,2 Mbps/sec..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 17:04 #7
Så det må blive ~153,6 KB/sec på printerporten.
Avatar billede repsac Nybegynder
08. december 2000 - 17:05 #8
Printerporten er den hurtigste, den er jo parrallel, den serielle er selvsagt seriel!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 17:05 #9
Og Serial.. nu siger Windows max hastighed for min serial er 115,00 men alligevel er jeg connected med dual ISDN med 128kbps.. så det giver MAX 16 KB/sec ..

Jeg har før prøvet at overfør filer via et serialt kabel ... don\'t do it! Det tager flere år at overføre data..
Avatar billede repsac Nybegynder
08. december 2000 - 17:06 #10
parrallel = parallel ;)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 17:06 #11
repsac:> var det et cheap shot på at få point ? det er ligesom det jeg allerede har svaret!
Avatar billede repsac Nybegynder
08. december 2000 - 17:07 #12
Man kan også lave netværk mellem amiga\'er via den paralelle port!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 17:08 #13
Parallelports netværk .. *G* sjov tanke ..
Avatar billede repsac Nybegynder
08. december 2000 - 17:10 #14
Ja ja undskyld da!
Men så har han det bekræftet ...

stik da bare tdaugaard hvis han bliver helt vild i varmen over nogel point ... det vigtigste mener jeg er at han får svar, og er sikker på at svaret er rigtigt!
Skide da være med de point! så pernytten er jeg skam ikke ;)
Avatar billede repsac Nybegynder
08. december 2000 - 17:11 #15
Men ved i egentligt noget om USB?
Er det ikke også en form for serielt? - der er jo ikke så mange \"pinde\" på kablet ... ?
Avatar billede repsac Nybegynder
08. december 2000 - 17:12 #16
Nu ikke fordi jeg spiller amiga eller fordi jeg nogensinde har haft en, men det er faktisk muligt - spørgsmålet er så bare hvad fa\'en man skal bruge det til... ;)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 17:13 #17
repsac:> okay .. I was a little outta line .. jeg hader bare når folk kommer SÅ lang tid efter (6 mins her) og svarer med det samme som der er svaret ..

Det vigtigste er se\'følig at han får svar på sit spørgsmål som han ønsker det, men som sagt der var svaret... anyway I\'m sorry!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 17:16 #18
repsac:> jo. USB er serielt. . et har jeg i hvert fald læst mig til.. men den kører på PCI bussen, derfor den store hastighed og de få \"pinde\" (faktisk er der kun to til data .. de to andre er hv. +/- 5v mener jeg.)
Avatar billede repsac Nybegynder
08. december 2000 - 17:55 #19
Det er okay ... ;)
Ahaa (to \"pinde\" til data)!
Men hvor langt et strækning kan man så køre USB over? - det er vel rimeligt følsomt eller hvad? (jeg har ikke selv USB ...) og ... findes der overhovedet forstærkere til USB?
Avatar billede freestyleren Nybegynder
08. december 2000 - 17:57 #20
Hey Hvordan kan jeg komme til at se hvad værtscomputerens navn er????????
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 17:59 #21
På værtscomputeren ;-)
Eller via Andre Computerer..
Avatar billede freestyleren Nybegynder
08. december 2000 - 18:02 #22
På selve ens computer, altså den beder jo om når man tilslutter via direkte kabeltilslutning om værtscomputerens navn, hvordan finder man ud at hvad computerens navn er????????
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 18:02 #23
repsac:> jeg ved ikke om der er nogen officiel begrænsning på USB men jeg mener at have hørt noget om ~10m eller sådan noget (du må ikke hænge mig op på den!). Der findes USB hubs hvilke jeg kunne forestille mig forstærker signalet en smule men nok ikke noget stort. Ligefrem repeaters/forstækere tror jeg ikke der findes, men det er nok ikke umuligt.
Avatar billede freestyleren Nybegynder
08. december 2000 - 18:04 #24
jeg skriver lige spørgsmålet igen:

Hey Hvordan kan jeg komme til at se hvad værtscomputerens navn er????????

På selve ens computer, altså den beder jo om når man tilslutter via direkte kabeltilslutning om værtscomputerens navn, hvordan finder man ud at hvad computerens navn er????????

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 18:06 #25
Jeg !mener! at når du sætter en computer op som vært giver du den et navn (som kun bruges at direkte kabeltilslutning) og det er det navn du skal bruge. Hvis ikke det er tilfældet så skal du bruge navnet på computeren fra netværksindstillinger (men jeg regner ikke med du har noget netværk siden du bruger diretkte kabletilsl.)
Avatar billede freestyleren Nybegynder
08. december 2000 - 18:08 #26
Det har jeg ikke, og man vælge da ikke selv et navn til værtscomputeren når man bruger direkte kabaltilslutning!!
Avatar billede freestyleren Nybegynder
08. december 2000 - 18:09 #27
Kom nu med nogle svar:-O
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 18:10 #28
Hmm .. da JEG prøvede direkte kabeltilslutning der foregik det på den måde at man startede det på en computer der så stod og ventede på en tilslutning fra en client computer. Men jeg kan ikke huske hvor man finder navnet på værtscomputeren ..
Avatar billede freestyleren Nybegynder
08. december 2000 - 18:12 #29
der må da være nogen der ved det!?!?!?!?!?!!?!?!?!?!?!½
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 18:12 #30
Mere ved jeg desværre ikke om det..
Avatar billede freestyleren Nybegynder
08. december 2000 - 18:13 #31
Pleace HELP...
(det kan ikke have noget at gøre med at det er en bærbar jeg tilslutter mig med vel?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 18:16 #32
Nope ... den bærbare comp\'s parallel port er den samme som på en normal..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 19:31 #33
Hvaa .. får vi snart point ? du har jo fået svar på dit spørgsmål ..
Avatar billede freestyleren Nybegynder
08. december 2000 - 23:20 #34
Jeg måtte selv finde ud af hvordan man fandt værtsnavnet
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 23:22 #35
\"Hvis jeg nu vil overføre med programmet direkte kabeltilslutning, og jeg både kan overføre data via com porten og printer porten, hvilken er det så hurtigst at overføre med...
Svar udbedes hurtigst mugligt!!\"

Det spurgte du ikke om!!! Det var vi/jeg bare så flinke at svare på anyway .. eller prøve,..
Avatar billede freestyleren Nybegynder
08. december 2000 - 23:24 #36
er det ikike okay dette her???
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 23:26 #37
Det er SLET ikke okay!!!

Det er svindel! Du spurgte overhovedet ikke om hvordan du fandt værtsnavnet men faktisk kun hvad der var hurtigst af Serial og Printer port til direkte kabeltilslutning!!

Det er OK du deler pointene mellem os men så skal vi satme have 250 hver!!

Der var 500 og ikke 325 point her!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. december 2000 - 21:37 #38
Hvaaa ?? Bliver det til noget ?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
09. december 2000 - 22:17 #39
250 til hver!!!!! -ellers skulle du have skrevet i spørgsmålet at de skulle \"guide dig igennem\" hele proccensen
Avatar billede freestyleren Nybegynder
10. december 2000 - 17:40 #40
Sorry!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. december 2000 - 17:55 #41
Får vi så de sidste ?
75 til mig og 100 til repsac ... så stemmer kassen.
Avatar billede freestyleren Nybegynder
10. december 2000 - 18:09 #42
hvorfor 75 til dig og 100 til repsac??
Avatar billede freestyleren Nybegynder
10. december 2000 - 18:10 #43
det må vel blive 75 til jer hver!?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. december 2000 - 18:11 #44
Undskyld .. jeg så

Accepteret svar fra freestyleren
Point : 150

som om at det var repsac der kun havde fået 150 .. så du har ret.
Avatar billede freestyleren Nybegynder
10. december 2000 - 18:22 #45
okay. jeg opretter lige et spørgsmål på 150point
Avatar billede freestyleren Nybegynder
10. december 2000 - 18:25 #46
Gå ind på denne side og lav et svar:  http://www.eksperten.dk/spm/37693

m.v.h.  Christoffer